En, klaar om te gaan stemmen? Nu partijen net voor de verkiezingen volop uitpakken met grootse slogans, speelt Delhaize voor de nieuwe Belhaize-campagne hier graag op in. Met ‘Kies lokaal, kies Belhaize’, trekken TBWA en Delhaize samen naar verkiezingen met op het programma hun uitgebreide gamma lokale producten.
Delhaize heeft een gigantisch aanbod aan Belgische producten. Om die sterke lokale verankering in de picture te zetten, trekken ze naar de kiezer... euh klant, met ludieke slogans die lokale producten als boodschappenlijsttrekkers naar voren schuiven.
Op grote affiches in het straatbeeld zie je naast lokale producten slogans als ‘Geen woorden maar braden’, ‘Voor een betere tomaatschappij’, ‘Onze boodschappenlijsttrekkers’, ‘Pluk de vruchten van ons beleid’, ‘Wij côte a l’ossen het op’, enz.
“De aanloop naar de verkiezingen is het ideale moment om onze lokale producten en producenten in de kijker te zetten. Het leeft enorm op dit moment en het is ook echt een lokaal gebeuren. In de hectiek van de vele verkiezingsslogans en de race naar de meeste stemmen, wilden we een campagne creëren die daar op een leuke manier op inspeelt. Met als belangrijkste boodschappen dat goed en vers eten de beste keuze is én dat je voor al dat lekkers van hier bij Delhaize moet zijn,” zegt Jo Boone, campaign team manager bij Delhaize.
De affiches zijn helemaal opgemaakt in stijl van de typische plakaffiches waar partijen zo graag gebruik van maken. Naast de OOH posters en winkelaffiches, volgt ook nog een tv-campagne die de slogans scandeert en grote, houten panelen in velden van Belgische producenten waar Delhaize elke dag mee samenwerkt.
Deze promocampagne speelt ludiek in op het hele politieke gebeuren zonder partij te kiezen. Buiten een heerlijke partij verse Belgische producten natuurlijk.
Credits:
AGENCY: TBWA\Belgium
CLIENT: Delhaize
Aude Mayence, Jo Boone, Lauren Van Bylen, Ellen Van Praet
CAMPAIGN TITLE:
KIES LOKAAL, KIES BELHAIZE
JE CHOISIS LOCAL, JE CHOISIS BELHAIZE
CREATIVE DIRECTOR: Frank Marinus, Stijn Klaver, Chiara De Decker
BRAND CREATIVE TEAM: Stijn Klaver, Chiara De Decker, Stefan Dias, Yannick Pringels, Alex Ameye, Ymke Smets, Sandrine Rozenberg, Inge Bracke
DIGITAL CREATIVE TEAM: Inge Bracke, Geert Feytons
COPYWRITING: Chiara De Decker, Stefan Dias, Yannick Pringels
ACCOUNT TEAM: Marieke Michils, Philippe Van Eygen, Carole Hayard
STRATEGY: Bert Denis, Kristof Janssens, Dorien Mathijssen
INTEGRATED BRAND STRATEGIST: Dorien Mathijssen
DIRECTOR STUDIO: Danny Jacquemin
DTP: Marianne Gualtieri
PRINT PRODUCTION: Michel Prairial
DIGITAL PRODUCTION: MAKE
Projectmanagement Team: Stijn Punie, Laura Paulus, Ken Kools
Online production: Annelies Eskens
HEAD OF AV PRODUCTION MAKE: Mieke Vandewalle
PRODUCTION COMPANY: MAKE
Post-producer: Leslie Verbist
Sound: Gwenn Nicolay & Jan Pollet
RADIO PRODUCTION: MAKE
Producer: Raf Cyran, Pia Decabooter
Sound: Gwenn Nicolay & Jan Pollet
PHOTO PRODUCTION: MAKE
Food photography: Studio Wauters
MEDIA AGENCY: MindShare
MEDIA PLANNERS: Claudia Pacitti, Laura Monteleone, Stéphanie Van Geit, Macha Derine
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]