Delhaize en TBWA koken elke dag vers

Crea / News

Het zijn rare tijden, om nog maar eens een open deur in te trappen, maar we kunnen er wel niet omheen natuurlijk. Al van begin dit jaar zet Delhaize volledig in op klanten helpen gezonder te eten. De Goebezigers. In tijden waar gezond zijn en gezond blijven bovenaan de agenda staan, is gezond eten zo mogelijk nóg belangrijker geworden.

Elke dag vers, gezond koken is doorgaans een uitdaging, maar nu is het ook een welgekomen afleiding en klein hoogtepunt van de dag. Hét moment om samen met je gezin te focussen op samen lekker, vers eten maken en er samen van genieten: dat doet gewoon goed! Delhaize gaat zijn klanten met de hulp van TBWA daarbij zeven weken lang helpen: met (heel het gezin) eenvoudig klaar te maken gezonde, verse, lekkere recepten op basis van topproducten voor scherpe, coronabestendige prijzen. Die gezonde en moedgevende boodschap wordt meegegeven in tv en radio. De beelden voor de tv-spot werden opgenomen net voor de lockdown, de tekst en radioscripts werden ijlings omgegooid en opgenomen en gemonteerd in volle quarantaine. Online tonen topchefs samen met dochter- of zoonlief hoe je echte klassiekers op een eenvoudige manier lekker kan klaarmaken. Bij de hen mochten we gewoon thuis in de potten kijken. Op de Delhaize-website krijg je ook elke dag verse tips, tricks en kookhacks. Allemaal makkelijk toe te passen thuis, nu iedereen terug meer tijd en aandacht heeft voor zelf eten maken. Het is gezond en geeft elke dag verse moed… en dat doet gewoon goed.

Credits

Agency: TBWA\Belgium

Client: Delhaize - Aude Mayence, Isabel Broes, Jo Boone, Sophie Formica, Audrey Techy

Campaign Title: Samen koken doet goed – C’est bon de cuisiner ensemble

Creative Director: Frank Marinus

Creative team: Julien Riviezzo, Stijn Klaver, Stefan Dias, Chiara De Decker, Alex Ameye,Florence Gobert

Social Creative team: Inge Bracke, Nadine Claes, Alexandra Crismer

Account team: Geert Potargent , Marieke Michils, Elien Limpens, Munanga Kabue, Laure Ghekiere

Strategy: Kristof Janssens

Strategic media planner: Jolien Van Heyste, Lisa Oversteyns

Photography Studio Wauters

Retouches Marianne Gualtieri, Léa Leborgne, François-Olivier Dedeyn(Shootbox)

DTP Léa Leborgne, Patti Secci

Digital Design MAKE & Digital Craftsmen

Project Management Juliette Defoux

Online production Benjamin Van Malderghem, Jennifer Van Regemeuter

TV Producer MAKE: Lore Desmet

Production company (MAKE) :

Producer: Ben Wevers

Director : Jan Boon

DOP : Michaël De Moor

Post-production:

Postproduction company: MAKE 

Offline editor: Nico Poedts

Online editor: Xavier Pouleur (MAKE) 

Colorgrading: Joost Van Kerckhove (MOXY) 

Post-producer: Lore Desmet (MAKE) 

Sound: Jan Pollet, Gwenn Nicolay (MAKE)

Online video Producer: Lieselot Ral

Online video editing: Nabil El Hajjouti (MAKE)

Radio producer: Veerle Van Melkebeke, Lauranne Vanderheyden

Media Agency: MindShare

Media planners: Johan Putseys, Angelique Pistidda, Stephanie Van Geit, Laura Monteleone