Deloitte Digital neemt Brandfirst over

Communication / News

deloitteNet als Accenture (Kunstmaan) en EY (Cognistreamer) diversifieert Deloitte actief in de wereld van de communicatie. Deloitte neemt Brandfirst over, een interactief marketingbureau uit Evere (Brussel). De overname van Brandfirst moet de positie van Deloitte Digital, Deloittes digitaal bureau, versterken als digitale marktleider. Deloitte Digital biedt zijn klanten een compleet pakket aan van digitale diensten en helpt organisaties om hun toekomst vorm te geven, van de formalisering van hun digitale strategie tot de inrichting en de optimalisering van de digitale ervaring. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de verschillende bedrijfskanalen. “Brandfirst is een perfecte aanwinst voor Deloitte Digital,” aldus Rolf Driesen, managing partner van Consulting. “We zien een steeds grotere trend naar phygital, de convergentie van de fysieke en de digitale wereld. Dankzij deze overname kan Deloitte zijn competenties uitbouwen op het vlak van interactieve interfaces en technologieën. Dankzij deze overname versterken we de positie van Deloitte Digital als marktleider en zijn we in staat om onze klanten te helpen bij de integratie van de communicatietools van morgen.”Brandfirst logoBrandfirst ontwerpt en ontwikkelt interactive ervaringen gebaseerd op innovatieve mens-machine interface technologieën en content management systemen. “We zijn uiterst tevreden dat we voortaan opereren onder de vleugels van Deloitte Digital,” zegt Philippe Delhez, CEO van Brandfirst. “We zijn ervan overtuigd dat technologie intuïtief moet zijn en heel natuurlijk om te gebruiken. Met de competenties die voorhanden zijn bij Deloitte kunnen we onze grenzen blijven verleggen en steeds meer innovatieve oplossingen aanbieden die de ervaring van de consument moeten optimaliseren. Dit gaat zowel op voor de digitale als voor de fysieke wereld. Samen met het team van Deloitte Digital zullen we de digitale ervaring introduceren in winkels en showrooms, maar ook op meer traditionele plaatsen zoals bankfilialen; overal waar de activiteiten digitaal worden maar waar de merkervaring belangrijk blijft.”
Het uitbreiden van het phygital-aanbod met behulp van interactieve technologieën en content management is de volgende fase in het stappenplan van Deloitte Digital. "Via deze overname halen we de middelen in huis om deze ambitie waar te maken, maar ook de kans om de groei van dit team te versnellen. We willen dit team immers laten evolueren binnen ons Europees netwerk zodat het kan uitgroeien tot een Center of Excellence, gevestigd in België,” zegt Patrick Callewaert, technology leader bij Deloitte. “Dit centrum zal zich specifiek toespitsen op digitale projecten en zal een perfecte aanvulling vormen op onze teams die de digitale transformatie van onze klanten tot stand moeten brengen, aansluitend op digitale technologieën zoals SalesForce, SAP, Apple en Adobe."