Denis Ghys is chief strategy officer Wunderman Thompson Benelux

News / People

Denis Ghys heeft zijn strepen in de agency-wereld meer dan verdiend. Ondertussen heeft hij meer dan 20 jaar ervaring in verschillende functies, van client succes over strategie en creatie tot management. En dat voor toonaangevende merken in retail, reizen, financiën, automotive en hospitality.

Als chief strategy officer bij Wunderman Thompson Benelux helpt Ghys ambitieuze merken om te groeien. Daarvoor verbindt hij creativiteit, data en technologie doorheen de volledige customer journey. In zijn nieuwe functie leidt hij de strategische afdeling vol merk- en communicatieplanners, CX-experts, contentstrategen, servicedesigners, en data- en verkoopsexperts in de Benelux. Tegelijk waakt hij over de integratie en innovatie van Wunderman Thompson’s eigen strategische methodes, tools en producten.

Dankzij die multidisciplinaire aanpak profiteren klanten van een geïntegreerde strategie, transformationele marketing en consultancy. Volledig op maat én met nieuwe strategische oplossingen om de klantervaring te doorspekken met creativiteit. Naast al die taken blijft Ghys ook actief betrokken bij de belangrijkste klantrelaties.

“Specialiseren in generalisme, daar geloof ik in. Het grotere geheel zien. Uitzoomen. En herkaderen. Oplossingen vinden, ook door te zoeken waar niemand dat doet,” aldus Denis Ghys. 

Ghys startte bij Wunderman Thompson Benelux in 2016. Hij stuurde de versnelde lokale en internationale groei mee in de juiste richting en deed dat in verschillende expertrollen: merkstrategie, CX & commerce, en de voorbije 3 jaar als chief client success officer. “De 60 talenten op onze strategie-afdeling vormen een goed geoliede machine. Elk van hen is gespecialiseerd in een van de diensten die we aanbieden,” zegt CEO Erwin Jansen. “Zo zorgen we voor complete oplossingen voor onze klanten. Nu we de kans hebben om ons bureau lokaal, regionaal én wereldwijd te laten groeien, is Denis de geschikte persoon om die kans ook te grijpen. Hij is een doorgewinterde manager, die het voortouw neemt bij de verdere transformatie van ons strategisch aanbod. Zo staan we vandaag en de top, en blijven we daar in de toekomst ook staan.”