Dennis Vandewalle neemt afscheid van LDV United

News / People

Na 13 jaar trouwe dienst verlaat creatief directeur Dennis Vandewalle het Antwerpse bureau aan de Schelde. Hij begon er in 2009 als stagiair-copywriter samen met zijn teampartner en art director Dries De bruyn.

Samen kregen ze vanaf dag één veel vertrouwen bij LDV United en konden ze in 2017 doorgroeien tot creatief directeur aan de zijde van Kristof Snels (die wat later de fakkel volledig aan hen doorgaf). Ze wonnen met LDV United nationale en internationale prijzen (zowel creatief als effectief) voor merken als Special Olympics, Opel, Het Nieuwsblad, Stad Antwerpen, Mitsubishi, Brugge Kaas, Sunweb, Devos & Lemmens, Bednet, enz...

“LDV is een thuis voor vele mooie mensen en merken. Ik ben bijzonder trots op het parcours dat ik er kon afleggen en de campagnes die ik er kon maken. Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik mee kon bouwen aan de identiteit van het bureau (ook wanneer ik nog niet in het management zat), maar na 13 jaar is de tijd rijp voor een nieuwe creatieve uitdaging (om er even een dik cliché tegenaan te zwieren). Het feit dat ik een zeer straffe creatieve ploeg in de vakkundige handen van Dries achterlaat, maakt het net iets makkelijker om ‘tot ziens’ te zeggen. Ik wil heel LDV en in het bijzonder Petra, Harry en natuurlijk Dries dan ook oprecht bedanken voor alles. Want dat is wat ze me gegeven hebben,” zegt Dennis Vandewalle.

Dries De bruyn blijft dus bij LDV United en zal er mee voor zorgen dat de creatieve ruimte die Dennis Vandewalle laat kwalitatief gevuld wordt. Hij zal met volle overgave verder bouwen aan hetgeen ze samen gestart zijn. Waar Vandewalle het volgende hoofdstuk van zijn creatieve carrière gaat schrijven moet nog blijken. Hij is nog nergens een engagement aangegaan, maar kijkt met een stevige portie goesting naar de nabije toekomst. Net zoals ze dat bij LDV United doen.