Dentsu Aegis Network Global stuurt talent naar Cannes

News

rog&lu_canneslions_Iso_NewsOp 24 maart lanceerde Dentsu Aegis Network Global de jaarlijkse “Roving Reporter” wedstrijd, zodat twee getalenteerde profielen van de onderneming actief konden deelnemen aan de Lions in Cannes door te filmen en content te creëren dat vervolgens zowel intern als extern zal worden verspreid. De wedstrijd werd gelanceerd onder alle medewerkers van Dentsu Aegis Network op Global-niveau (38.000 personen) onder één voorwaarde: de indieningen moesten het resultaat zijn van teamwork. Twee mensen (zonder de verplichting om deel uit te maken van hetzelfde merk of vanuit dezelfde stad te zijn) moesten een video en een artikel indienen om hun videoproductie capaciteit en copywriting te laten zien.

Na een eerste selectie werd het Belgische team weerhouden (evenals een team uit Brazilië en twee Australische teams). Luc Schaefer (creatief bij Isobar) en Rogin Roldan (audience trader bij Amplifi) hebben een tweede video ingediend 48 uur na de bekendmaking van hun selectie.

«  Dit toont duidelijk de creatieve mogelijkheden aan van onze groep in België, nog steeds te weinig bekend bij adverteerders en in de markt in het algemeen. Onze Isobar-teams in het bijzonder, genereren elke dag multichannels content voor meerdere klanten en de keuze van de groep voor Luc en Rogin laat zien dat we echt talent in huis hebben op dit gebied, » klinkt het bij Laurent Lejeune, ceo Dentsu Aegis Network in België.

« Het feit dat Luc en Rogin naar de Lions in Cannes gaan, is van groot belang zowel voor Dentsu Aegis Network België als voor Isobar. Zelfs al zijn we er elk jaar, dit is de eerste keer dat we het festival van binnenin zullen beleven. We gaan natuurlijk van deze kans gebruik maken om te doen wat we het best doen als Digitaal agency: de nieuwste technologie gebruiken om het festivalgebeuren mooi en boeiend in beeld brengen en delen met de wereld, »  zegt Nicolas Vanderseypen, managing director Isobar.