Dentsu geeft pakketbezorger GLS rebranding

Crea / News

Na een pitch eerder dit jaar is dentsuACHTUNG! begonnen met de strategische herpositionering van grote logistieke speler GLS, bekend van pakket-, vracht- en koerierdiensten. De aangescherpte positionering is vervolgens vertaalt naar een nieuwe en opgefriste merkidentiteit. De rebranding wordt op dit moment wereldwijd uitgerold over alle fysieke en digitale touchpoints. Volgend jaar gaat dentsuACHTUNG! ook de wereldwijde introductiecampagne voor het nieuwe GLS verzorgen. Marleen Rooders (Senior Manager Group Strategy, Marketing & Communications bij GLS): “We hebben enorme groeiambitie bij GLS door het behouden van onze leiderschapspositie op ‘cross-border’ en het toevoegen van meer B2C focus en digitale proposities. Dat betekende dat verandering nodig was zodat ons merk het GLS van vandaag en morgen representeert. dentsuACHTUNG! heeft ons op een geweldige manier geholpen met het vertalen van deze ambitie naar ons merk.”

Joeri Bakker (head of positioning & identity bij dentsuACHTUNG): “We zijn op ons best als we mogen starten met het fundament en een onderscheidende positionering en identiteit kunnen ontwikkelen die het verschil maakt in de gehele customer journey. Het GLS-merk komt tot leven in een brede selectie aan touchpoints, van pakketten en dozen tot kleding van bezorgers en digital touchpoints zoals de website en social kanalen. Maar wat deze opdracht natuurlijk echt speciaal maakt zijn de 40.000 vrachtwagens, containers en bezorgbusjes die straks over de hele wereld rondrijden als showcase van het werk van ons team. Echt iets om trots op te zijn.”