D’er is kip en er is kip bij McDonald's en TBWA

Crea / News

Huisbereide kip kan smaken, maar soms ga je gewoon liever langs McDonald's. Gewoon, om eens écht te genieten. En laat dat nu toevallig de achterliggende gedachte zijn van een humoristische televisiespot, geproduceerd door McDonald's en TBWA.

In de televisiespot ligt de focus op het assortiment aan kip. In het filmpje zien we een moeder die kip klaarmaakt terwijl de rest van de familie al aan tafel zit. Wanneer ze klaar is en zich omdraait, met de kip in haar handen, zit er plots niemand meer aan tafel! Al snel begrijpt ze waar de rest van het gezin naartoe is. Naar een plek waar ze kip hebben. Lekkere kip. Al dan niet met een verrassende twist. En ‘t belangrijkste van al: bij McDonald's draait het niet alleen om de kip in je burger of maaltijd... maar bovenal om dat onovertroffen smulmoment onder vrienden en familie. Ook de mama in de televisiespot beseft dit. Daarom vergezelt ze vliegensvlug de rest van de familie om samen van de nieuwe CBO Honing-mosterd te genieten.

Deze kiplekkere campagne is te zien vanaf 22 februari op televisie, social en via digitale kanalen.

Credits

Client

Marketing Director: Philipp Wachholz

Marketing Supervisor: Laurie Struyf, Laurence Anckaert

Creative Team

Creative Director: Jeremie Goldwasser

Art Director: Bruno Giunta

Copywriter: Julian Lesceux, Régine Smetz, Ellen Stoffels

Account Team

Client Services Director: Geert Potargent

Account Director: Elien Onclinx

Account Manager: Lore Boghmans

Account Executive: Charlotte De Backer

Traffic Manager: Laurie Herbots

Studio

Director studio: Danny Jacquemin

Retouches/DTP: Annick Cohen, Axel Nedee

Agency TVC Producer

Lore Desmet, Mieke Vandewalle

Production company TVC: MAKE

Producer: Ben Wevers

Regisseur: Fred De Loof

DOP: Thomas Buelens

Post-production TVC: MAKE

Post-producer: Geneviève Paindaveine

Offline: Christophe Evrard

Online: Stijn Van Assche

Music: Gregory Caron

Sound engineer: Nicolas Vanruysseveldt

Photography

Studio Wauters

Digital Production

Digital Production Agency: MAKE

Project Manager: Philippe Hulhoven

Media

Media Agency: OMD

Media Planner: Estefania Melo

Digital Planner: Supeeres Verschraegen