Derde editie Creatures Festival inspireert 600 studenten
Creatures Festival, een initiatief van Creative Belgium en ACC vond afgelopen vrijdag voor de derde keer plaats. Het gratis festival voor studenten die een job in de wereld van creatieve communicatie ambiëren landde voor de eerste keer in White Cinema. 600 studenten genoten een programma vol presentaties, Cannes Lions winnaars en een one-minute briefing voor Orange en Quick. Het festival heeft als doel de creatieve sector in ons land bekender te maken bij de volgende generatie en zo een flinke boost te geven.
“Dit is een kans voor studenten om de toonaangevende mensen en agentschappen in onze creatieve sector te ontdekken. Zo leren de studenten het vak en de agencies kennen, wat vaak leidt tot een stage of zelfs een job,” vertelt Petra De Roos van ACC.
“Jonge creatieve denkers ontdekken welke kansen en mogelijkheden hen staan te wachten. Studenten krijgen de kans om meer te leren over verschillende jobmogelijkheden, wat studenten kan inspireren en motiveren om hun eigen carrièrepad te verkennen,” vult Isabel Vanden Broeck van Creative Belgium aan.
“Voor mij was dit de beste ervaring in mijn drie jaar marketingstudies tot nu toe. Een eye-opening experience,” deelde Ruben Ramon, marketingstudent HoGent, na afloop op LinkedIn.
Creatures Festival is gratis voor studenten en wordt mede mogelijk gemaakt met de steun van Brightfish en de Job Day by PUB XP. Volgende sprekers hebben zich dit jaar geëngageerd:
- An Rietjens (Serviceplan Group Belux)
- Arnaud Bailly (Air Brussels)
- Henri Wuyts (TBWA\Belgium)
- Antoinette Ribas (AKQA)
- Bart Klerckx (RCA)
- Wesley Kuystermans (LDV United)
- Chenling Zhang (Mortierbrigade)
- Philippe Fass (Serviceplan Group Belux)
- Mathilde Bariseau (Publicis Groupe)
- David Grunewald (Pluginto.ai )
- Sélim Hamzaoui & Quentin Glode (Ogilvy Social.Lab)
- Fiona Boyle (BBDO Belgium)