Design is Dead op zoek naar desem

Crea / News

Puratos

Het Antwerpse bureau Design is Dead heeft met 'The Quest for Sourdough' een origineel concept ontwikkeld voor Puratos. Deze nieuwe virtuele participatieve bibliotheek verenigt alle informatie over soorten desem in de wereld. Met dit project zet Puratos zijn tocht verder om de internationale know-how voor bakkers te bewaren en uit te breiden. Puratos bevestigt met het nieuwe platform zijn doel de geschiedenis en de opbouw van internationale expertise rond desem veilig te stellen voor toekomstige generaties.

Het Belgische familiebedrijf met wereldwijde faam als expert in bakkerij, patisserie en chocolade vroeg Design is Dead om de website te ontwikkelen en te promoten. Het platform biedt een pak informatie en vormt een gepaste digitale uitbreiding van de fysieke desem-bibliotheek van Puratos. Daarenboven brengt het een brede internationale gemeenschap samen, die actief is rond het thema. 'The Quest for Sourdough' is opgedragen aan alle bakkers – al dan niet professioneel - die overal ter wereld desem gebruiken. Iedereen kan de nieuwe enorme virtuele bibliotheek van desems bezoeken én verrijken. Via een interactieve kaart nodigt het platform uit tot een ontdekkingsreis naar soorten desems verspreid over de continenten. In het centrale deel van de site kunnen bezoekers in vier eenvoudige stappen hun eigen desem toevoegen aan de online database.

Het bureau Design is Dead heeft ervoor gezorgd dat de gebruiker tijdens het hele proces verstandig wordt begeleid. Zo vult de site al een aantal velden in met mogelijke antwoorden en ook een handig slider-systeem helpt om de juiste parameters en kenmerken van elke desem vlot in te geven. Voor de vormgeving van de site ontwikkelde het agentschap een nieuwe visuele identiteit met zachte, natuurlijke kleuren, die verwijst naar vakmanschap en authenticiteit. De typografie roept het effect op van meel, om ook de wereld van het bakken op te roepen.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=sAIqOXEhfrQ