DesignRepublic bedenkt mini-storytelling voor Albatros

Crea / Design / News

Albatros is een van de visconservenmerken van de CBG Group, “house of good food”, een Belgisch familiebedrijf dat food en non-food producten importeert en distribueert. Al geruime tijd zat het merk Albatros in hun portfolio, maar in 2020 vond CBG het tijd om het merk een nieuw elan te geven.

In de briefing die zij gaven aan DesignRepublic stond het volgende: “Albatros moet een ‘private label’-product blijven, met andere woorden een merk voor retailers die geen eigen huismerken in deze categorie hebben. Het moet in de markt gepositioneerd worden als een toegankelijk merk dat staat voor goede kwaliteit met een aantrekkelijke prijsstelling.”

Het bureau vertaalde deze briefing in een soort ‘mini-storytelling’ waarin een vuurtoren en meeuwen centraal staan. Er werd gekozen voor duidelijk onderscheidende kleuren, om de verpakking aantrekkelijk, toegankelijk en kleurrijk te maken en extra kosten voor fotografie en illustraties te vermijden.

Het is trouwens niet de eerste keer dat DesignRepublic een merk hertekent voor de CBG Group. Het team herwerkte eerder al het design van Elvea (tomaten) en Bonner (gedroogd fruit).