DesignRepublic: “Het vertrouwen is méér dan 100%”

Communication / News

DesignRepublic is een packaging & design agency dat sinds 2009 aan de weg timmert. Aan het hoofd staat een duo dat professioneel én privé lief en leed deelt: Murtaza Teke en Francis Van Acker.

Het Brusselse DesignRepublic had niet steeds een tweekoppige leiding. Van bij de oprichting in 2009 waren er twee aandeelhouders van het packaging & design agency, maar waar Murtaza Teke zich als creatief helemaal op de zaak gooide, was Francis Van Acker voltijds actief bij een Belgische grootbank. “Ik was een passieve partner, ik hield me na mijn dagtaak bezig met de financiële planning en de fiscaliteit van DesignRepublic,” zegt Francis. “Anderhalf jaar geleden zegde ik mijn job op en nu hou ik me bezig met business development en de teamwerking.”

Na de oprichting werkte Murtaza twee jaar alleen, de oprichting van een bvba luidde een nieuwe fase in en anderhalf jaar geleden was extra input nuttig. “We zijn beetje bij beetje gegroeid,” zegt Murtaza. “Delhaize was onze eerste klant en de sneeuwbal ging aan het rollen. Er kwam een account bij, extra designers…” Ondertussen had zijn vriend Francis – het duo woont wettelijk samen – een executive MBA gevolgd aan INSEAD. “Ik wilde mezelf rebranden,” lacht Francis. “Van trader werd ik strategisch adviseur, waarbij ik me vooral bezighield met digitale transformatie. Mijn corporate job gaf mij te weinig flexibiliteit en vrijheid. Voor mij was de tijd rijp om een eigen team te inspireren.”

[...] Het volledige artikel leest u in PUB Magazine nr 5 vanaf pagina 87