DesignRepublic smelt voor Rosalie's

In 2020 nam Manufacture Belge de Chocolats (MBC) contact op met DesignRepublic met een gedurfde briefing: creëer een merk vanaf nul dat stijlvol, jong, anders en duurzaam is. MBC is een grote speler in de Belgische chocolademarkt: ze bezitten een 20.000m2 grote productielocatie in Brussel waar sinds 1921 kwaliteitschocolade wordt geproduceerd. Hun belangrijkste partner is Godiva Chocolatier, een wereldleider in premium, ambachtelijke chocolade. De oplossing van DesignRepublic was gedurfd: laten we een statement merk creëren met een missie. In plaats van negatieve statements over bepaalde productcategorieën ('roken is dodelijk'), besloten we het van de positieve kant te bekijken en een positief statement te maken ('deze chocolaatjes zijn zooooooo goed voor de planeet, cacaoboeren en kinderen').
Het merk werkt samen met Cocoa Horizons om ervoor te zorgen dat alle cacao ethisch en duurzaam wordt gewonnen. De gebruikte pastelkleuren zijn a-typisch voor een chocoladereeks. Op deze manier wordt een maximale impact op het schap gegarandeerd. Op de omslag gebruikte men duidelijke afbeeldingen van de chocolaatjes die in de doos zitten om een 'wat je ziet is wat je krijgt resultaat' te bereiken.
En nu is het zover: in het voorjaar van 2022 verscheen het chocoladeontwerp 'Rosalie's' op luchthavens in heel Europa dankzij de samenwerking met WHSmith.
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]