DesignRepublic steekt Postel in het nieuw

Crea / Design / News

Alken-Maes, onderdeel van de Heineken Group, klopte bij DesignRepublic aan voor een uitdagend bierproject. Het merk Postel was meer dan 25 jaar onveranderd gebleven en het was hoog tijd voor verjonging om een jonger, frisser en dynamischer merk te worden. Aan de andere kant moesten trouwe kopers natuurlijk hun favoriete product in het winkelschap terug kunnen blijven vinden. "We kregen de opdracht om op veilig te spelen, en een evolutie van het huidige design te maken. En dat hebben we gedaan," zegt Francis Van Acker van DesignRepublic. "Tijdens het proces kwamen er echter zoveel fantastische baanbrekende ideeën naar boven, dat we besloten er één over te houden in onze presentatie aan Alken-Maes. Ze waren in de wolken over de voorstellen, en verrassend genoeg ook over het revolutionaire concept dat we er stiekem in hadden gestopt. Zouden ze nu de moed vinden om deze route aan de Norbertijner monniken voor te stellen? Na een paar weken van totale stilte, kregen we nieuws. De monniken vonden ons out-of-the-box voorstel geweldig. Bovendien wilden ze er meer van zien! We kregen groen licht om oude, rommelige codes af te strepen en Postel uit zijn middeleeuwse kooi te breken."

Het resultaat is een gloednieuwe Postel, puur, jong en met sterke iconische en herkenbare kenmerken die hetzelfde erfgoed en eeuwenlang vakmanschap uitstralen.