Deutsche Bank en Ogilvy Social.Lab willen duurzaam investeren

Dertig van de meest gerenommeerde fondsbeheerders in de markt werken vandaag samen met Deutsche Bank. Daardoor hebben de bank en haar beleggers onbevooroordeeld toegang tot de beste financiële producten, waaronder ook de zogenaamde ESG-producten (Environmental, Social en Governance producten). Samen met Ogilvy Social.Lab besloot Deutsche Bank om die producten meer in de verf te zetten. Dat deden ze door Belgische ondernemers wier projecten rechtstreeks of onrechtstreeks gefinancierd zijn door duurzame investeringen van cliënten van de bank, aan het woord te laten.
Het concept dat de bank en het bureau ontwikkelden zorgt ervoor dat de gebruiker letterlijk in het hart van de projecten duikt. De media die daarvoor gebruikt werden zijn onder meer 360° video’s en interviews met mensen rechtstreeks betrokken bij een project. Op die manier tonen ze, met cijfers bij de hand, dat een investeerder die in duurzame projecten investeert, op zijn manier het verschil kan maken. Om dat nog tastbaarder te maken ontwikkelde Ogilvy Social.Lab zelf drie Instagram-filters (één per project) om in augmented reality de impact van duurzame investeringen te tonen.
Via deze campagne is Deutsche Bank letterlijk het communicatiekanaal geworden van de ecologische bloemist Boeket de Fleurs, de biologische boer Adams Aardbeien en de organisatie Reforest'Action. Op sociale netwerken, in tijdschriften, dankzij digitale bannering en POS-materiaal krijgen zij nu heel wat media-aandacht.
Credits
Bureau : Ogilvy Social.Lab
-
Executive Creative Director : Gregory Ginterdaele
-
Creative Team : Sébastien Stevens, Bill Bilquin, Pieter Decanniere
-
Account Team : Sabrina Schuller, Marie Buyens, Augustin Hoet, Louka Vandenberghen
-
Strategie: Alex Hardouin
-
Social Media Strategie : Pierre Quievreux, Rogin Roldan
-
Design : Sadaf Naqui, Xavier Vanderplancke, Lara Silber
-
Productiehuis : Friction
-
TV Producer : Sofie Van de Wauwer
Klant: Deutsche Bank : Denis Henet, Nicolas Seutin, Philippe Etienne, Thomas Servais
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]