Devos Lemmens is na 130 jaar niet meer weg te denken uit onze Belgische eetcultuur. Om de 130e verjaardag van het iconische merk te vieren, lanceert Devos Lemmens een unieke reeks Limited Edition-verpakkingen van de alom gekende mayonaise die al verschillende generaties lang de Belgische smaak definieert. De feestverpakkingen nemen je mee naar zes iconische tijdperken waarin het merk steeds zijn unieke smaak en kwaliteit naar de Belgische keuken bracht. De potten werden ontworpen door LDV United, dat vorig jaar ook al de Dat is 'm-campagne voor zijn rekening nam. Aan tafel!
Deze beperkte oplage neemt je mee op een reis naar zes verschillende tijdsperken doorheen de geschiedenis van het merk. Tijdens de eindejaarsperiode zullen de zes unieke feestpotten voor consumenten beschikbaar zijn. In afwachting van de feestdagen, brengt Devos Lemmens nu alvast een reeks verpakkingen met speciale etiketten op de markt.
Het merk Devos Lemmens werd in 1886 in Antwerpen opgericht door Henri Devos en zijn echtgenote Elisabeth Lemmens, die naast hun beenhouwerij zich specialiseerden in de bereiding van specerijen en sauzen. Ondertussen, 130 jaar later, is Devos Lemmens een van de meest iconische merken uit de Belgische eetcultuur, en wordt vandaag de favoriete mayonaise van de Belgen nog steeds met passie en op basis van het originele recept gemaakt. “Devos Lemmens is een echt stuk Belgische geschiedenis en vrijwel alle Belgen kennen onze mayonaise“, zegt Lies Eeckman, marketingdirector van Continental Foods België. “We zijn een sterk merk met een rijke geschiedenis. Het is dan ook met trots dat we mogen zeggen dat Devos Lemmens het favoriete mayonaisemerk van de Belgen is. We voegden eind vorig jaar daarom ook de slogan “Dat is ‘m” toe in onze communicatie om onze unieke smaak en kwaliteit extra in de verf te zetten. Onze missie bestaat er dan ook uit om dit stukje culinair erfgoed mee de toekomst in te dragen.“
Ter gelegenheid van de verjaardag krijgt de mayonaise tijdelijk een feestelijke verpakking – of zeg maar zes feestverpakkingen. Het thema is een heuse tijdreis doorheen de laatste 130 jaar waarin elk iconisch tijdperk een aparte verpakking krijgt. Want ook al was elk van deze tijdsperiodes anders, de vertrouwde smaak van de meest geliefde mayonaise veranderde niet. Zo ontwikkelde Devos Lemmens een verpakking voor:
- Belle Époque – het tijdperk dat de beginjaren van Devos Lemmens sierde. Deze verpakking past perfect binnen de tijdsgeest waarin Henri Devos en Elisabeth Lemmens hun eigen zaak opstartten.
- Art Deco – het glorieuze, industriële tijdperk van de grootse Belgische architect, Victor Horta.
- Pop-Art – geïnspireerd op de felle kleuren van Andy Warhol en de stripfiguren van Roy Liechtenstein.
- Flower Power – de Summer of Love. Voor wie weemoedig terugkijkt naar zijn VW-camper.
- Retro – Denk aan de gele keukentegels en het geometrische bloemenbehangpapier van de bomma.
- Generation ‘80 – De jaren ’80 laten een overweldigende indruk na. Epauletten, vreemde kapsels en uiteraard het gevulde eitje en de perziken met tonijn als vaste waarde bij elk buffet. Pure nostalgie voor een hele generatie Belgen.