Diesel en Coca-Cola kiezen nieuwe outfit

Marketing / News / Retail / Sustainability

Coca DieselDit najaar bundelen twee iconische merken, Diesel en Coca-Cola, de krachten in The (Re)Collection: een edgy capsulecollectie die deels gemaakt is met gerecycleerde materialen. Met onder meer gerecycleerd pet afkomstig van plastic flessen die niet meer recycleerbaar waren tot nieuwe flessen en herwonnen katoenvezels is een kledingcollectie gecreëerd die een frisse, moderne interpretatie geeft van Diesel casualwear aesthetic in combinatie met het iconische karakter van Coca-Cola. Door in alle stukken gerecycleerde petvezels te verwerken wil deze samenwerking op een toegankelijke manier bewustzijn creëren rond de waarde van recyclage.

De samenwerking werd wereldwijd uitgerold op 27 september, met de primeur van The (Re)Collection in het gerenommeerde warenhuis Galeries Lafayette in Parijs. Op deze manier werd tijdens Paris Fashion Week de unieke boodschap van recyclage tot leven gebracht, en hadden Parijse ‘style seekers’ meteen de kans zich stijlvol te kleden met een collectie waarin gerecycleerde materialen zijn verwerkt. Het lanceringsevent in Parijs wordt gevolgd door een reeks partnerevents over de hele wereld, onder meer in Londen, Berlijn, Milaan, Tokio, Sjanghai, Beijing, Amsterdam en New York. Om bewuste shoppers en fashionista’s over de hele wereld de waarde van recyclage te laten zien, is de Diesel x Coca-Cola: The (Re)Collection exclusief online verkrijgbaar vanaf 7 oktober 2019.