Diesel en Publifer jagen treinreizigers de hoogte in

Diesel_OTBH_003 Publifer

Crea / Innovation / Media / News

Diesel_OTBH_003 PubliferOnly The Brave High staat voor moed en is geschikt voor jonge mannen die voldoende lef en overtuiging hebben om hun eigen held te worden. Met dat doel voor ogen heeft L’Oréal, exploitant van de Diesel-parfums, een beroep gedaan op Publifer om een virtual reality omgeving te creëren. Het spel 'Experience the high' nodigt consumenten uit om hun moed te bewijzen. Het doel? In 60 seconden, op meer dan 100 meter hoogte en doorheen een weg vol hindernissen het nieuwe parfum in de vorm van een gesloten vuist te pakken krijgen. Een belevenis die plaatsvindt op een wolkenkrabber in New-York maar tegelijk ook (en tot 20 mei)  in het hartje van het station Antwerpen-Centraal.
Diesel_OTBH_001 Publifer

Via de virtual reality headset HTC Vive kan de speler genieten van een prachtig 360° uitzicht over New-York. Deze buitengewone ervaring biedt, dankzij de allerlaatste technologie, een gevoel van vrijheid en het geeft immers ook de kans aan de consument om het parfum als nooit tevoren te ontdekken. Hier stopt het niet. In het station werd een deel van een gebouw nagemaakt om te zorgen voor een onvergetelijke ervaring. De textuur van de muur en vensters alsmede de architectuur werden volledig nagebootst in de virtual reality: wanneer een speler zijn hand op een virtueel detail plaatst, zet hij deze in werkelijkheid ook op een voorwerp dat deel uitmaakt van de constructie. De deelnemer zit m.a.w. volledig ondergedompeld in het spel.

Dit initiatief stelt de deelnemer in staat om kennis te maken met de viriele en dappere wereld van het parfum... en maakt het mogelijk om het juiste imago van het product te geven.

 

Credits

Adverteerder: L’Oréal – Céline Soto Perez

OOH specialist: Outsight – Joëlle Geeurickx

Mediabureau: Zenith – Ruth Stevens en Charlotte Vermeulen

Regie: Publifer