D'Ieteren partner van het 'Target Victory'-project

Communication / News

De ontwikkeling van een vlotte, duurzame en inclusieve mobiliteit voor alle burgers maakt volgens D'Ieteren deel uit van de bedrijfsmissie. Met nog een jaar tot de opening van de Paralympische Spelen in Parijs benadrukt het bedrijf opnieuw zijn inzet voor meer diversiteit in onze samenleving: als partner van het project ‘Target Victory’ vergezellen ze onze topsporters met een beperking op weg naar de vele successen die hen wachten.

Hoewel recente successen geen garantie zijn voor toekomstige medailles, zit de G-sport op topniveau in België al jaren in de lift. Het traject dat onze atleten daarvoor moeten afleggen, is echter enkel mogelijk met de hulp van trouwe partners die hen maand na maand, jaar na jaar, kilometer na kilometer begeleiden. "Zoals uiteengezet in onze CSR-verplichtingen is het belangrijk inclusieve groei te stimuleren," verklaart José Fernandez, chief marketing officer bij D'Ieteren. "Opkomen voor gelijke kansen en diversiteit in elke vorm, ongeacht geslacht, afkomst, leeftijd, enz., leidt niet alleen tot creativiteit en meerdere zienswijzen, maar draagt ook bij tot innovatie. In samenwerking met het bureau Happiness Brussels hebben we een ontroerend spotje ontwikkeld over hoe de laatste honderd meter slechts het hoogtepunt zijn van een lang proces van training, moed en opoffering. Op die manier hoopt D'Ieteren alle partijen, zowel bedrijven als publieke partners, eraan te herinneren hoe belangrijk het is om zich in te zetten voor meer diversiteit en inclusie in onze samenleving."

Geoffrey Hantson, Chief Creative Officer bij Happiness: "De film is een weergave van de lange, harde, ja, soms zelfs hatelijke maanden voorbereiding die voorafgaan aan dat ene moment, de wedstrijd. Of zoals de slogan het symbolisch zegt, de miljoen meters voor de finale 100. Of 400. Of 800… Om die weergave zo realistisch mogelijk weer te geven was er slechts één manier: realisme. Echte Target Victory  ‘handisport’ atleten dus. Uitgerust met in totaal 16 GoPro’s, zodat we een realistische weergave krijgen van de impact van hun dagdagelijkse training. Meer dan 45 uren opnames in totaal, waar editor Simon Schuurman dan weer zijn ‘miljoen meters’ moest voor afleggen. Ook de soundtrack moest de nadruk leggen op dat realisme. Dus besloot muzikant Jaan Hantson om een muziektrack te maken zonder één instrument. Hij nam allerlei geluiden op uit de trainingsarbeid van de atleten en maakte dan met énkel die geluiden de soundtrack. Zodat ook de sound en muziek een pure realistische weergave werd van de inspanning."

Target Victory is naar eigen zeggen blij met een partner als D'Ieteren, een bedrijf dat niet alleen vooroploopt in zijn referentiemarkt maar ook qua inzet voor de maatschappij, in het bijzonder voor mensen met een handicap. Die samenwerking illustreert de filosofie van Target Victory: het project wordt afgestemd op wat de partner ermee wil doen, of het nu gaat om externe bewustmaking, zoals in dit geval, of interne bewustwording, zoals bij andere partners. "Het Target Victory-project wil de manier veranderen waarop we naar mensen met een handicap kijken," meent Yves De Voeght, projectleider Target Victory. "Dat doen we door gehandicaptensport op topniveau op de kaart te zetten. We durven wedden dat meer topsporters tot meer media-interesse zal leiden. En meer beelden van mensen met een handicap die geassocieerd worden met positieve, blije emoties en vooral gekoppeld worden aan prestaties, het grootste struikelblok voor de groep bij pakweg het vinden van een job. Er is een Target Victory-project dat net als uw bedrijf is; laten we er samen aan werken."

Credits

Agency: Happiness Brussels

Client: D’ieteren / Target Victory

José Fernandez

CMO

D'Ieteren

Yves de Voeght

Project Leader

Target Victory

     

Karen Corrigan

CEO

Happiness

Geoffrey Hantson

Chief Creative Officer

Happiness

Maxime Damo

Associate Creative Director

Happiness

Hans Smets

Managing Director

Happiness

Frans Cuypers

Strategic Director

Happiness

Nathalie Duchatelet

Account Director

Happiness

Jarne Eetesonne

Concept Provider

Happiness

Manuel De Vos

Concept Provider

Happiness

Jarne Eetesonne

Copywriter

Happiness

Manuel De Vos

Art Director

Happiness

Simon Schuurman

Editing

Happiness

Simon Schuurman

Motion Designer

Happiness

Arthur De Wachter/Bart Vande Maele

Production

Bliss Content

Jaan Hantson

Music and Sound