Digitale OOH ontdekt programmatic

Coca-Cola zero en UM lanceren wellicht de eerste met programmatic aangekochte digitale affichagecampagne in ons land, dankzij de vorming van een exclusief partnership tussen Cadreon, Outdoor Services en Dooh-Media.
Cadreon, Ad Tech unit van de IPG Mediabrands Groep dat onder meer instaat voor de ontwikkeling van programmatische oplossingen, en Outdoor Services, de out of home-poot van de groep, hebben een exclusieve samenwerking opgezet met Dooh-Media om de inventaris van de regie in programmatic te commercialiseren. De aankoop wordt door Cadreon uitgevoerd via het DSP (demand side platform) Platform161, dat rechtstreeks met het SSP (supply side slatform) MyAdBooker van Dooh-Media verbonden is, waardoor de media-inventaris en de data van het OOH-netwerk geïntegreerd worden.
Deze nieuwe marktplaats biedt voortaan de mogelijkheid om de inventaris in kwestie per veiling, in real time en geautomatiseerd aan te kopen op basis van een reeks targetingcriteria zoals uurschijf, geografisch gebied enz. Overigens zijn sommige borden uitgerust met een eyetrackingsysteem, dat toelaat om gegevens te verzamelen rond bereik en viewability (kijktijd). Concreet was het voor Coca-Cola belangrijk om winkelcentra te selecteren waarin een Quick-restaurant huist. Tot 18 april ontvangt u bij aankoop van een Quick Maxi Menu namelijk een anderhalve literfles Coca-Cola zero. Dit partnership toont aan dat programmatic buying zich niet enkel meer tot geconnecteerde apparaten beperkt (computers, tablets, smartphones enz.).
Yves De Voeght, mediamanager Coca-Cola België & Luxemburg: “Coca-Cola is heel trots om deel uit te maken van deze 'première' op het vlak van programmatic in de offline wereld door middel van de digitale displays van de DOOH-netwerken. Door deze innovatieve aanpak bevestigt Coca-Cola zijn intentie om vooral in te zetten op lokale communicatiekanalen en -technieken om de Belgische consument op de best mogelijke manier te bereiken.”
Stéphane Lucien, managing director Cadreon: “Het gaat om een heel belangrijke stap voor de ‘all media’-aankoop, die ons vandaag in staat stelt om de nauwkeurigheid van programmatic te verenigen met de specificiteiten en de kracht van elk van de media. We staan duidelijk nog maar aan het begin…”
Pierre-Alain Turbang, managing director Outdoor Services: “De programmatische revolutie binnen de digitale OOH in België is een feit! In haar zog brengt ze nieuwe uitdagingen mee, zowel creatief als in het herdenken van commercialisatiemechanismen. Er worden nieuwe interactiemogelijkheden geboden tussen de adverteerder en diens doelgroep met het oog op een versterkte efficiëntie.”
Julien Staelen, directeur Dooh-Media: “Wij werken nu al enkele maanden op dit product in een rechtstreeks samenwerkingsverband met Cadreon en Outdoor Services, die slim de handen in elkaar geslagen hebben in het kader van deze nieuwe manier om affichagebestellingen te plaatsen. Zelf ben ik bijzonder trots dat wij als oerbelgische regie uitgekozen zijn om deze evoluties te implementeren.”
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]