Diversiteit & inclusie en product management in opleidingen BAM

De start van het nieuwe jaar betekent ook de start van een nieuw opleidingsseizoen bij BAM. Met enkele opvallende nieuwkomers. Zo starten twee opleidingen waarbij inclusie en duurzaamheid of diversiteit centraal staan en wordt voor het eerst aandacht besteed aan de functie van product manager.
Diversity & Inclusion is sinds deze zomer een van de pijlers waarrond BAM werkt. Dat weerspiegelt zich ook in het opleidingsaanbod. Zo is er ‘Inclusieve marketing & communicatie’, gedoceerd door Ingrid Tiggelovend, auteur van ‘Diversiteitscommunicatie. Verbindede communicatie en marketing’ en stichter en coördinator van Studio Sesam vzw. Deze nieuwe opleiding richt zich tot marketeers en (communicatie)medewerkers die voeling willen krijgen met de diverse samenleving en die vooral werk willen maken van een diversiteitsbeleid en een sensitieve marketingpraktijk. ‘Inclusieve marketing & communicatie’ raakt in twee sessies enkele gevoelige thema’s aan. “We leven niet enkele in een hyperdiverse, maar ook in een hypergevoelig samenleving waar waarden zoals inclusiviteit, duurzaamheid, authenticiteit en rechtvaardigheid sterk weerklinken”, legt Ingrid Tiggelovend uit. “Met deze opleiding wil ik organisaties en bedrijven stimuleren om zich aan te sluiten bij deze nieuwe tendensen en wil ik hen de tools aanbieden om gericht, begrijpelijke en inclusief te communiceren met diverse klanten.”
Meer informatie over deze opleiding
Aansluitend start de opleiding ‘The power of unbiased thinking’, gedoceerd door Liesbeth Dillen, TEDx Speaker en Business en Leadership mentor bij YIN United, en Emily Rammant, Entrepreneurial Leadership coach bij YIN United. Met deze opleiding, die bestaat uit drie sessies, richten ze zich marketeers die actief willen bijdragen aan de nieuwe economie waar de SDG’s centraal staan en waar vernieuwend denken geen nice-to-have is maar een must. “Met deze opleiding willen we het bewustzijn vergroten op vlak van vooringenomenheden, veronderstellingen en vooroordelen”, vertelt Emily Rammant. “Op die manier zal je beslissingsprocessen positief beïnvloeden met als resultaat meer innovatieve ideeën.” Deze doelen onderstreept ook mededocent Liesbeth Dillen: “Het weten dat je biased bent, net zoals iedereen, is één ding. Je krijg pas een voorsprong als je jouw gedrag daarop aanpast. Weten is niet genoeg.”
Meer informatie over deze opleiding
Tot slot richt BAM voor het eerst ook een opleiding product management in. Product Management Fundamentals wordt gedoceerd door Bart De Jonghe, trainer en adviseur in The Product Leadership Agency, en wil volgens de docent “verduidelijken wat de functie van product manager precies inhoudt en de basiskennis aanreiken die je nodig hebt om de functie op een gestructureerde manier uit te oefenen. Hierbij vertrek ik van het ontwikkelen van relevante marktinzichten om langzaam de overstap te maken naar het realiseren van de productvisie bij zowel de klant als de consument.” Deze opleiding bestaat uit drie sessies.
PR account manager - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]
Hoofd Communicatie - UGent
Context Ben jij een ervaren communicatieprofessional met een strategische visie en sterke leiderschapskwaliteiten? […]
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]