Done by Friday en Handicap International: #ittakestwo

Crea / News

Handicap International lanceert op 3 december, de internationale dag voor mensen met een handicap/beperking, samen met Done by Friday de campagne ‘#ittakestwo’.

In deze nieuwste awarenesscampagne vraagt de internationale NGO aandacht voor het belang van toegang tot revalidatiezorg. In ontwikkelingslanden is die vaak nog beperkt en dat bemoeilijkt het sociaal en professioneel leven van de mensen met een handicap.  ‘#ittakestwo’ is een verwijzing naar hoe mensen met een handicap hun levenskwaliteit zien verbeteren als ze ondersteuning krijgen van bijvoorbeeld familie, vrienden, andere mensen met een beperking, hun werkgever of experts van Handicap International. De campagne van de internationale ngo hamert op het belang van revalidatiezorg om mensen toe te laten hun autonomie terug te winnen. Daarnaast wil Handicap International benadrukken dat het de projecten enkel kan uitvoeren en verbeteren dankzij de hulp van de mensen hier.

De campagne werd bewust zeer licht en funky gehouden om op die manier de perceptie rondom de klassieke NGO spot te vermijden. De campagne zal zowel online, in print als nationaal in de bioscoop te bewonderen zijn.

Credits:
Advertising Agency: Done by Friday, Antwerp, Belgium
Creative Director: Kenny Timmermans
Art Direction: Jelmer Dam, Laura Soave
Art Direction on set: Carolien Verbrugghe
Strategic Director: Sven Boelpaep
Account: Jessica Jacobs
Video Director: Jeroen Willekens
Copywriter: Ludo Truyens
DOP: Pieter-Jan Claessens
Sound/Music: Studio Helsinki
Production Agency: RedDust
Production: Sander Claessens, Wilson Verstreken