Op maandag 30 september start de eerste editie van de Week van de Ambachtelijke Bakker. Een hartverwarmend initiatief van Bakkers Vlaanderen om het bakkersambacht in de spotlight te zetten. Done by Friday creëerde hiervoor “Ambacht voor het leven”, een campagne die toont dat echte bakkers... broodnodig zijn. Want de ambachtelijke bakker is er voor elk moment in ieders leven, bewust of onbewust. Croissants die warme herinneringen nalaten, pistolets die knapperige discussies doen onstaan, taart die gesprekken doet verstommen: iedereen heeft zo wel zijn bakkersmoment. “Ambacht voor het leven” speelt in op al die momenten en de liefde voor het vak en de ambacht van de bakker. De spot is een hele week te zien op regionale tv en social media. Daarnaast is er elke dag een ochtendspel bij Qmusic.
Om de mensen tijdens de campagneweek warm te maken om zeker een bezoek te brengen aan hun ambachtelijke bakker werd er een ontbijtactie aan gekoppeld. Zo maken consumenten kans op een luxe-ontbijt voor 2 bij deelnemende bakkers. De bakkers ontvingen voor de promotie van de actie een pakket met POS-materiaal waarvoor een campagnebeeld geshoot werd.
Credits
- Client: Bakkers Vlaanderen
- Agency: Done by Friday
- Concept: Kenny Timmermans, Dirk Domen
- Strategy: Sven Boelpaep
- Accounts: Carolien Keutgens, Jessica Jacobs
- Design: Jelmer Dam
- Production: Red Dust
- Director: Dirk Domen
- DOP: Maxime Desmet
- Sound: Studio Helsinki
- Photography: Foodphoto
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]