“Maak een unboxing video, maar dan net iets anders, net iets beter en maak het inspirerend. En dit voor Lego Star Wars en Lego Technics.” De korte samenvatting van de briefing die Done by Friday ontving van Lego België in een pitch met vijf bureaus die enkele weken geleden werd uitgeschreven.
“Play outside the box” is het creatieve concept dat de pitch won. “De insteek is dat we Lego weg wilden krijgen van de keukentafel of van de kast. Na een kleine rondvraag merkten we dat heel vaak, nadat de Lego gekocht wordt, er heel gretig gebouwd wordt en dat de bouwsels dan vrij snel een vast plekje krijgen en niet meer bewegen,” zegt Sven Boelpaep, strategisch directeur van Done by Friday. “Met “Play outside the box” willen we Lego eigenaars aanmoedigen om het avontuur op te zoeken, wat zich vaak al in huis kan bevinden,” vult creatief directeur Kenny Timmermans aan.
Het resultaat hiervan zijn twee video’s die vader en zoon centraal zetten in hun eigen gecreëerde wereld en die andere vaders en zonen uiteraard moeten inspireren om zelf aan de slag te gaan. De video’s werden deze week gelanceerd in België, Nederland, Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland. Met meer dan 800.000 views op de teller voor de Lego Star Wars video en 400.000 views voor de Lego Technics video na 1 week kan alvast gesteld worden dat “Play outside the box” gesmaakt wordt.