Vandaag lanceren de Antwerpse bureaus Done by Friday (reclamebureau) en Studio Helsinki (audioproductiehuis) en het Leuvense We are Digital (digital agency) de campagne “Buiten adem” voor de Mucovereniging.
Mucoviscidose is een vreselijke ziekte, maar moeilijk te vatten voor een buitenstaander. Dit is het uitgangspunt van de campagne. De Mucovereniging wil mensen laten ondervinden wat het betekent om “buiten adem” te zijn. Hoe doe je dat? Voorbijgangers in Antwerpen werden door een ‘reisbureau’ gevraagd om deel te nemen aan een wedstrijd. Inzet? Een reisje Parijs! Deelnemers moesten enkel een tekst voorlezen… Maar dan wel in één adem… Hoe meer de deelnemers vorderden en hoe moeilijker het dus werd, hoe duidelijker het werd dat dit geen gewone wedstrijd was. De tekst veranderde namelijk geleidelijk naar een bewustmakende tekst over mucoviscidose.
Na alle deelnemers leest ook een mucopatiënt de tekst voor, maar zij kwam helaas niet ver. Hierna wordt de kijker uitgenodigd om naar www.buitenadem.be te gaan en het onderzoek naar mucoviscidose te steunen.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]