Done by Friday test je verkeerskennis

Crea / News

Om de verkeerskennis van oude en nieuwe verkeersregels op te frissen, brengt Done by Friday voor het derde jaar op een rij heel België aan het quizzen, in opdracht van de VSV (Vlaamse Stichting Verkeerskunde) en AWSR (Agence wallonne pour la Sécurité routière).Mag je een fietser inhalen in een fietsstraat? Mag een kind kleiner dan 1,35m voorin zitten? “Mensen gaan ervan uit dat ze de verkeersregels kennen, maar als je hen concrete vragen voorlegt, slaan ze toch aan het twijfelen,” zegt Kenny Timmermans, creative director van Done by Friday “Op die twijfel hebben we met onze campagne ingezet om mensen aan het quizzen te brengen”. Ook bekende gezichten werden aan het twijfelen gebracht: zo twijfelt Tine Embrechts of ze met haar fiets wel een verkeersbord voorbij mag en vraagt Sieg De Doncker zich af of je met een speedpedelec eigenlijk wel op een fietspad mag. Om zoveel mogelijk Belgen te laten meequizzen, wordt er sterk ingezet op een digitale mediastrategie, aangevuld met structurele mediapartnerships met MNM, Het Nieuwsblad en Metro.Ten slotte wordt er ook bij bedrijven twijfel gezaaid! Bedrijven kunnen zich registeren voor de quiz en de verkeerskennis van hun medewerkers laten testen. Meespelen kan op www.degroteverkeersquiz.be tot 15 november.

Credits

● Client: Vlaamse Stichting Verkeerskunde en Agence wallonne pour la Sécurité routière
● Agency: Done by Friday

● Strategy: Sven Boelpaep, Kendy Smits
● Creatie: Kenny Timmermans, Kopstoot

● Copywriting: Jurgen Verbiest
● Accounts: Jessica Jacobs, Alessandro Jimenez
● Art Director: Marnix Robyns
● Design: Jelmer Dam
● Digital: BeBold
● Influencers: Wavemakers
● Photography: Evert Thiry