Done by Friday, VSV en AWSR testen je verkeerskennis

Crea / News

Visual-persbericht-NLDone by Friday ontwikkelde, in opdracht van de VSV en AWSR, de campagne voor De Grote Verkeersquiz 2019. De quiz is een sensibiliseringsproject waarmee de verkeerskennis van de Belg op een speelse manier opgefrist wordt.

Het Antwerpse bureau vertrok vanuit het insight: we staan allemaal stil in het verkeer, maar staan we ook stil bij het verkeer? Vervolgens creëerde het een concept met een strakke visuele stijl en activerende copy om mensen ook effectief te laten stilstaan bij hun verkeerskennis. Om De Grote Verkeersquiz tot in het verkeer te brengen, koos het bureau voor een ruime mix van digitaal, print en affichage. Naast het algemene luik, richt de campagne zich tot twee specifieke doelgroepen. Zo kunnen bedrijven zich inschrijven voor de quiz en het opnemen tegen hun collega’s. Met De Grote Verkeersleague wil Done by Friday tot slot ook de Vlaamse gamers aanspreken.

De volledige campagne - met startdatum 1 oktober - wordt gesteund door verschillende partners. Er zijn dan ook heel wat mooie prijzen te winnen. Meespelen doe je op www.degroteverkeersquiz.bewww.quizdelaroute.be en www.degroteverkeersleague.be.

Credits

  • Client: Vlaamse Stichting Verkeerskunde en Agence wallonne pour la Sécurité routière
  • Strategy: Sven Boelpaep
  • Concept: Kenny Timmermans
  • Design: Jelmer Dam
  • Accounts: Carolien Keutgens, Elise De Pauw
  • Digital: Invisible Puppy