Doritos lanceert Mixed Reality portal samen met A Minecraft Movie

Op dinsdag 4 april verandert het Brouckèreplein in Brussel in een toegangspoort naar een andere dimensie. Een innovatieve Mixed Reality portal brengt voorbijgangers rechtstreeks naar de wereld van A Minecraft Movie. Deze interactieve ervaring is het resultaat van een samenwerking tussen Fitzroy en Livewall (beide onderdeel van United Playgrounds) en de immersive designstudio Beyond.
Beleef The Nether zoals nooit tevoren
In A Minecraft Movie speelt de duistere wereld van The Nether een centrale rol. Steve, het iconische Minecraft-personage (vertolkt door Jack Black), reist erheen om de strijd aan te gaan met de kwaadaardige Piglins, geholpen door Garett Garrison, Henry, Natalie en Dawn. Dankzij Doritos kunnen bezoekers nu ook zelf door een fysieke Minecraft-portal stappen en deze wereld verkennen.
Met behulp van je smartphone scan je de portal, waarna je een interactieve Minecraft-wereld betreedt. Door fysieke bewegingen en scherminteracties voer je klassieke Minecraft-acties uit: mijnen, grondstoffen verzamelen, wapens maken en een brug saboteren om de Piglins tegen te houden. Daarnaast maakt elke deelnemer kans op een exclusieve 18-karaats gouden Doritos-chip ter waarde van €1.000.
Thomas van Driel, associate creative director bij Fitzroy, vertelt: "Met deze ervaring vieren we de samenwerking tussen Doritos en A Minecraft Movie. Samen met Livewall en Beyond hebben we een innovatieve, toegankelijke experience ontwikkeld die zowel casual bezoekers als hardcore Minecraft-fans aanspreekt."
Michiel Otten, marketing manager bij PepsiCo, vult aan: "Voor Doritos stond centraal dat we echt waarde wilden toevoegen voor onze fans. Deze Mixed Reality portal brengt The Nether tot leven in Nederland en België en biedt een unieke kans voor iedereen om deel te worden van de Minecraft-wereld."
Mischa Schreuder, partner bij Fitzroy, benadrukt: "Dit project toont de kracht van samenwerking binnen United Playgrounds. Door een slimme combinatie van DOOH, Mixed Reality, social media, influencer marketing en gaming creëren we een allesomvattende campagne-ervaring."
Praktische informatie
De Mixed Reality portal is op 4 april van 10.00 tot 18.00 uur gratis te bezoeken op het Brouckèreplein in Brussel. Daarna reist de installatie door naar Kinepolis Antwerpen. Daarnaast zal de portal ook online beschikbaar zijn via social media, advertenties en doritos.be/portal. A Minecraft Movie draait vanaf 2 april in de bioscoop in zowel Engelstalige, Nederlandstalige als Franstalige versies.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]