DPD trekt de kaart van de humor

Crea / News

DPD
DPD ontwikkelde een nieuwe campagne #LawsOfDelivery, die focust op e-shoppers in 20 Europese landen, goed voor 75 miljoen online consumenten met een leeftijd tussen 18 en 39 jaar. Het zijn vooral de ‘heavy buyers’ – zij vertegenwoordigen één derde van de Europese online shoppers – die 86% (1) van alle online aankopen voor hun rekening nemen. Deze doelgroep oefent dankzij hun koopgedrag een sterke invloed uit op de levering en de aankoopervaring tijdens het onlineshoppen.
De campagne zet de meest klantgerichte diensten van DPDgroup en haar business units in de schijnwerpers: Predict, Pickup, Live-Tracking en myDPD App (uitrol in de business units ongoing). De 100% digitale campagne sluit naadloos aan bij het mediagebruik van ‘heavy e-shoppers’ op social media, de grote webshops en de belangrijkste webplatformen met een groot bereik en op de DPDgroup websites. De campagne zal te zien zijn op de website en social media kanalen van DPDgroup. Daarnaast zijn de filmpjes ook te zien op de social media kanalen (YouTube en LinkedIn) en de website van DPD België.
Om de interesse te verhogen, kiest DPDgroup voor korte, impactvolle en humoristische video‘s op basis van een aantal herkenbare dagelijkse consumentenervaringen. Op deze manier wordt een hedendaags publiek aangesproken en worden de belangrijkste diensten van DPDgroup onder de aandacht gebracht. Deze campagne is ook te volgen op social media via #LawsOfDelivery. Deze campagne loopt van 23 april tot midden juni in 20 landen. Voor de ontwikkeling ervan werkten de lokale en internationale communicatieteams nauw samen. De realisatie was in handen van Supper, de media buying werd toevertrouwd aan Starcom.
https://www.youtube.com/watch?v=zmoxWouc2JI