DPG Media Advertising, Unizo en Var ‘winkelhieren’ op de radio

Crea / News

Als lokale zelfstandige heropstarten na de coronacrisis? Dan kan je nu alle steun gebruiken. Zo dacht ook DPG Media Advertising, dat zich al langer achter #kooplokaal zet. Op eigen initiatief en samen met productiehuis Brandy stampte DPG Media Advertising een radiocampagne voor Unizo uit de grond, die luisteraars ertoe moet aanzetten om te ‘winkelhieren’. Om die campagne meer bereik te gunnen, werd gezocht naar een partner om via een breed gamma aan zenders Vlaanderen maximaal te bereiken. DPG Media Advertising vond die partner in Var en kon Unizo zo overtuigen van haar initiatief. 

Vanaf maandag 18 mei zal Unizo op een opvallende en positieve manier haar steun uitspreken aan al haar leden, en dit via de radiozenders van DPG Media en VRT. De campagne bestaat uit een ‘familie’ van (meezing)radiospots op vijf zenders (Qmusic, Joe, TOPradio, StuBru en Radio 2) waarin ‘winkelhieren’ centraal staat. De creatie van productiehuis Brandy, met een hoog oorwurmgehalte, wordt ingezongen door Raf Van Brussel (Joe) en Maureen Vanherberghen (Qmusic).

De spot is een ‘donut-spot’: een radio-advertentie met eenzelfde begin en einde maar met een middenstuk dat van boodschap kan veranderen. Dé manier om ondanks een veranderende boodschap toch brand awareness te behouden. Die verschillende boodschappen worden ingevuld door Unizo en door haar partners KBC, VIA (maaltijd- en ecocheques), Liantis en Proximus.

“DPG Media bood ons deze creatie aan en het voelde meteen aan als een beetje zon in een voor onze leden zeer moeilijke periode,” zegt Luc Missinne, directeur van Unizo. “Dat trok ons over de streep om samen met onze kernpartners voor maximale connectie te zorgen tussen de consument en onze leden. Het doel van deze actie is uiteraard dat iedereen “winkelhiert” en dus lokaal koopt.”

Steve Van den Audenaerde (business development manager audio bij DPG Media) en Rudi Janssens (sales director bij Var), besluiten: We zijn blij met deze samenwerking tussen de privézenders en de openbare omroep. Dit initiatief, dat zich richt op zowel luisteraars als ondernemers, is een unicum waar we erg trots op zijn. Laat ons hopen dat de radiospots binnenkort meegezongen worden en dus heel wat impact creëren.