DPG Media en AG sensibiliseren Millennials met podcastreeks

DPG Media en AG lanceren de podcast De Centennials, ontwikkeld in een breed content en multimedia partnership. De Centennials is een miniserie van 4 podcasts van 20 tot 30 minuten, in de eerste plaats bedoeld om millennials te sensibiliseren om zich nu al voor te bereiden op hun pensioen. Voor deze generatie zal het niet uitzonderlijk zijn om 100 jaar oud te worden, maar om die gezegende leeftijd op een comfortabele manier te bereiken wordt anticiperen belangrijker dan ooit. AG zet zich, als marktleider in pensioenverzekeringen, graag in om jongeren bewust te maken van deze kwestie.
De makers, Paul Wauters en Radio Air Force, zetten in deze podcast babyboomers tegenover millennials en confronteren hen met de vraag: “Wie zorgt voor wie als er in de toekomst steeds meer honderdjarigen zullen zijn?” De 4 afleveringen, gehost door presentatrice Evi Hanssen, benaderen de toekomst vanuit 4 specifieke invalshoeken: werk, gezin, gezondheid en pensioenfinanciering. De Centennials werd gelanceerd op 9 november, ondersteund door een crossmediale campagne met ondere andere native artikels, performance formaten en een digitale audiocampagne bij de digitale radiozenders en podcasts van DPG Media. Steve Van den Audenaerde (business development manager Audio bij DPG Media): “DPG Media wil commerciële audio-communicatie nieuwe mogelijkheden geven met branded podcasts als middelpunt. Daarbij lanceren we onder andere een nieuwe ‘in-read podcast’ format op HLN.be. Dit is content voor op lange termijn die we op korte termijn bekend willen maken, gericht naar een doelgroep die moeilijk content van lange duur consumeert. “
Christine Jean (Head of Branding, Marketing & Media Management bij AG): "We stemden onmiddellijk in om deel te nemen aan dit concept omdat we de do's en don'ts wilden ontdekken van een communicatiestrategie rond een "infotainment audio"-format dat de aandacht zou kunnen trekken van een generatie die meer audiovisuele dan geschreven informatie consumeert. En het onderwerp van hun toekomst als gepensioneerde was heel toepasselijk. Een boeiend project in zijn ontwikkeling, waarvan we de resultaten ongeduldig afwachten."
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]
Account Manager - D|M&S
Account Manager in Antwerpen Account Manager D|M&S Antwerpen D|M&S is een toonaangevend communicatiebureau […]
Creatieve Content Creator - D|M&S
Creatieve Content Creator in Antwerpen Wij zijn op zoek naar een creatieve Content […]