DPG Media schakelt versnelling hoger in digitalisering TV

Media / News

Vanaf dinsdag 4 april vergroot DPG Media samen met Proximus het digitaal videobereik in uitgesteld en on demand kijken. Dat doen ze door de TV inventory van de Proximus-settopboxen op een digitale manier (adserver based) te koppelen aan het video-ecosysteem van DPG Media. Dat wil zeggen dat Proximus klanten, bij het bekijken van een opgenomen programma op de VTM-zenders, vanaf nu 1 minuut niet-doorspoelbare reclame te zien krijgen. In replay kunnen de lineaire spots ook vervangen worden door digitale spots, aangestuurd door de adserver van DPG Media. Wilfried Celis, director Audiovisual Strategy & Partnerships bij DPG media: “De lancering van nieuwe kijk- en advertentiemodellen is een belangrijke stap in de verdere uitbouw van ons video-ecosysteem. Door samen te werken met spelers zoals Proximus en Telenet slagen we erin om ons digitaal videobereik in uitgesteld en on demand kijken substantieel te vergroten.”

Concreet voegt DPG Media voor de zomer van 2023 de inventory van meer dan 600.000 settopboxen van Proximus aan het eigen BVOD-netwerk toe. Hiermee breidt men het netwerk verder uit met meer dan 1.8 mio settopboxen van Telenet en Proximus die digitaal en adserver connected zullen zijn. VTM GO - kijkers met een complementair profiel aan dat van TV - beschikt dan weer over meer dan 850.000 actieve gebruikers per maand. Dat alles zorgt ervoor dat DPG Media haar digitaal videobereik in uitgesteld en on demand kijken substantieel vergroot.