Drie mooie nominaties voor Young Media & Channel Experts award

De competitie voor de Young Media & Channel Experts award, de wedstrijd voor jonge ‘high potentials’ onder media-experten, vond op 23 april plaats in de kantoren van RMB. Zestien jonge ‘high potentials’ uit negen verschillende bureaus werden verwelkomd door François Chaudoir, vicevoorzitter van de UMA, die onderstreepte dat de jonge talenten de belangrijkste energiebron zijn voor de dynamiek en meerwaarde van onze sector.
Om half tien 's ochtends vernamen de deelnemers de briefing uit monde van de adverteerder. Die briefing was tot op dat moment strikt geheim gehouden. Gaetano Palermo, head of brand advertising & media en Steven Verlinde, campaign project leader bij Engie legden samen een uitgebreide briefing voor met betrekking tot de Smart App die Engie ter beschikking stelt van zijn klanten.
“Engie wil zijn imago als vertrouwde partner en raadgever van de consumenten inzake energietransitie nog versterken om de client loyalty te vergroten,” vertelt Gaetano Palermo. “Het gebruik van de Smart App draagt bij tot die transitie. Door regelmatig de gegevens in de app te raadplagen, verwerven de consumenten meer controle over hun energieverbruik en de daaraan verbonden kosten. Onze briefing is erop gericht om de app meer kenbaar te maken bij enkele omvangrijke segmenten binnen ons klantenbestand. De KPI’s van onze briefing betreffen de aantallen downloads en installeringen van de app en de activering van het gebruik ervan.”
Conform de gebruikelijke formule van de YMCE-competitie werden alle deelnemers gekoppeld aan een willekeurig gekozen teamgenoot uit een van de andere bureaus om zo acht teams te vormen. Die acht teams voor een dag installeerden zich in aparte werkplekken en beschikten over iets meer dan vijf uur om hun taak uit te voeren: een stevig onderbouwde strategische aanbeveling samenstellen die later op de dag gedurende twaald minuten gepresenteerd moest worden aan de YMCE-jury, voorgezeten door de adverteerder. Onder leiding van juryvoorzitter Gaetano Palermo heeft de YMCE-jury van media-experten, ex-deelnemers en YMCE-partners de presentaties van de media-aanbevelingen bijgewoond en geëvalueerd.
Na debat en beraadslaging nomineerde de YMCE Strategy-jury de volgende drie teams: Jessica De Jaegere (Space) & Alexis Grégoire (Wavemaker), Coline Ledroit (Havas Media) & Alessa Van Cottem (Mindshare) en Lise Frand (Space) & Jens Carlier (Mindshare). De winnaars worden op 15 mei bekend gemaakt tijdens de YMCE awards ceremonie ter gelegenheid van de UMA Get Together in de Resort Dolce La Hulpe in Terhulpen. Het winnende team zal de trofee ontvangen uit handen van de YMCE partners Var en RMB.
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]
Account Manager - RMB
Wij zijn op zoek naar een Account Manager Wij zoeken een Account Manager […]
Sales Manager Digital Solutions - Ads & Data
We zijn namelijk opzoek naar een Sales Manager Digital Solutions. Ads & Data, de […]