Drie vragen aan… Yves De Voeght (APOY 2015)

Awards / Marketing / Media / News / People

ydv
Wat is het advies van Yves De Voeght voor jonge marketeers? De Advertiser Personality of the Year award – een initiatief van de UBA en PUB – bekroont elk jaar een adverteerder die als rolmodel kan dienen vanwege zijn/haar professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. We doen graag een warme oproep aan u om de longlist samen te stellen. Welke adverteerder hoort volgens u op die lijst te staan? Wie overtuigt door zijn of haar verwezenlijkingen, engagement, visie, passie en zin voor vernieuwing?
Ga naar de website www.apoy.be, nomineer voor 10 oktober uw favoriete kandidaat of kandidaten en licht kort toe waarom hij/zij eruit springt. Op basis van deze longlist bepaalt de jury wie de prestigieuze Advertiser Personality of the Year verdient. Inspiratie nodig? PUB laat graag oud-winnaars van de APOY aan het woord.
Drie vragen aan… Yves De Voeght, APOY 2015
Identiteitsfiche APOY:
- Yves De Voeght
- Advertiser Personality of the Year 2015
- Toen Media Manager bij Coca-Cola Services
- Nu nog steeds Media Manager bij Coca-Cola Services
Waarom bent u verkozen tot APOY?
Er zullen twee factoren meegespeeld hebben, veronderstel ik. Ten eerste de creatieve insteek in de campagnes van onze merken, en in het bijzonder die voor Coca-Cola en Fanta. We hebben namelijk altijd getracht om in samenwerking met de creatieve teams van talrijke regies en bureaus campagnes te creëren die aansluiten op onze 70/20/10 filosofie. Ten tweede mijn jarenlange bijdrage aan de sector via organisaties zoals GRP (nu CommPass), het CIM en UBA. Ik hoop ook dat de P in APOY een bepalende factor was, of men mij nu leuk vindt of niet.
Wat veranderde er voor u na uw verkiezing?
Veel is er in feite niet veranderd. In elk geval niets wat je kan zien of waarnemen.
Wat is uw beste advies voor jonge marketeers?
Wees nieuwsgierig maar laat je niet verblinden door nieuwigheden. Een ring die schittert, kan ook snijden. Werk nauwkeurig maar laat ook ruimte voor improvisatie. Wees creatief maar altijd to the point. Behandel je externe partners als volwaardige leden van je team. Vergeet niet dat het leven van de consument niet rond jouw merken draait. Denk niet dat jouw persoonlijke ervaring de enige waarheid is; ze is slechts één kant van het verhaal. En onthoud goed: beweging is de illusie van actie.