Duke & Grace en La Lorraine bouwen feestje in brooddoos

Om de botersandwiches van La Lorraine onweerstaanbaar te maken voor Belgische consumenten heeft het full-service bureau Duke & Grace een campagne gelanceerd waar de vrolijkheid van afspat. Belgische gezinnen die dol zijn op sandwiches maken kennis met een nieuwe familie van smakelijke vriendjes: de Lowies. Via een uitgebreide sociale campagne (advertenties op Facebook, Instagram en YouTube) en commercials op populaire zenders (bv. VTM Go) heeft het bureau een nieuwe tagline geïntroduceerd: “De gouden botersandwiches van La Lorraine? Da's een feestje in je brooddoos!” Deze slogan beklemtoont de aangeboren vrolijke identiteit van het product en benadrukt ook de topkwaliteit. Met de brooddoos als creatief speelvlak verwijst Duke & Grace naar alle speciale momenten waar ouders en kinderen genieten van sandwiches (op school, een picknick in de openlucht, op kamp...). “We wilden een concept creëren dat aansloeg bij actieve gezinnen met jonge kinderen. Daarbij zijn we vertrokken van de idee dat elke activiteit meer fun wordt met sandwiches. We hebben ingespeeld op dat 'joepie-moment', wanneer je je brooddoos opendoet en je ziet... de sandwiches! De link tussen het product en die kleine geluksmomenten vormde de basis van het x dat we hebben voorgesteld.," zegt Pieter De Baets, senior creative bij Duke & Grace.
De introductie van de Lowies is opgebouwd rond dat korte momentje waarop je ontdekt wat in je brooddoos zit: tijdens buitenactiviteiten, hobby's in het weekend, pauzes op school, familie-uitstappen, enzovoort. Dat geluksmoment werd uitgebreid naar de sociale kanalen van La Lorraine. Daar beeldden de Lowies de drie grootste troeven uit van sandwiches: de botersmaak, de zalig zachte textuur en het feit dat ze elke dag vers gebakken en verpakt worden. De Lowies belichamen die eigenschappen op een boeiende, enthousiaste en vooral speelse manier. Duke & Grace pakten bij het begin van het schooljaar uit met een exclusief stickerpakket dat verkrijgbaar was in de Belgische supermarkten. Kinderen konden massaal hun brooddozen opvrolijken en zo een vleugje Lowie-magie toevoegen aan hun lekkere lunches. Het bureau creëerde verder 9 Lowies GIFs met aangepaste animaties voor elk moment van de dag. Tot slot creëerden twintig bloggende mama's unieke sociale content met het Lowie-stickerpakket en hun gepersonaliseerde influencer-dozen, waarmee ze het brooddoosfeestje meteen op gang trapten op hun eigen sociale kanalen.
|
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]