Duke & Grace verwelkomt Geert Desager als nieuwe CEO

News / People

Het Gentse fullservicebureau Duke & Grace gaat met de aanstelling van Geert Desager een nieuwe fase in. Sinds 1 oktober vervangt hij huidig CEO Bart De Waele en managing director Linda Galle. Met Geert Desager als CEO wordt nu gewerkt naar het consolideren van de vele expertises binnen het bureau en de uitbouw richting de toekomst.

Flashback naar 2006. Internetpioniers Bart De Waele en Dirk Sabbe richtten het bedrijf op onder de naam Netlash, wat later bekend stond als Wijs. Na de fusie met creatief bureau Gents werd geopteerd voor een nieuwe positionering en bijhorende nieuwe naam: Duke & Grace. Tijdens de coronaperiode bracht managing director Linda Galle samen met de rest van het management team de verschillende expertises binnen Duke & Grace samen tot een geïntegreerd verhaal. Gaande van business design over UX/UI en development tot concept en online marketing. Daarbij creëerden zij een solide basis die een fullservice aanpak kon bieden voor klanten als Goed, Netflix, Infrabel, TotalEnergies en Barco. Linda Galle: “Duke & Grace is een geweldig mooi bedrijf, met een sterke interne cultuur en een topteam aan experten als belangrijkste succesfactoren. Ik wil dan ook alle Dukes & Graces alvast van harte bedanken voor de inspiratie en energie die ze me elke dag hebben gegeven en voor de fijne samenwerking.” 

Met de komst van Geert Desager als CEO wordt nu beoogd om die basis te consolideren en verder uit te bouwen. Zijn ervaring binnen bureaus zoals DDB, en techbedrijven zoals Microsoft en PayPal, maakt van hem de perfecte persoon om Duke & Grace verder in de markt te zetten. Founder Bart De Waele: “Om onze missie verder uit te bouwen en onze pioniersrol in de digitale markt verder voort te zetten, zochten we versterking van ons directieteam. Met Geert brengen we een ervaren business leider binnen met kennis van de breedte van onze expertises.” 

De komende jaren bekijkt de nieuwe CEO hoe de verschillende expertises binnen het bureau kunnen blijven groeien en hoe het bureau zijn missie van ‘compagnon van de marketeer’ kan bestendigen in de snel evoluerende markt. “Duke & Grace is voor mij een ambitieus groeiverhaal. Eentje waarbij ik me vereerd voel dat ik het volgende hoofdstuk van één van de pioniers van België mag schrijven. Daarbij neem ik zeker de heritage mee maar kijk ik ook naar welke accenten ik kan leggen om Duke & Grace internationaal te wapenen voor de komende jaren," aldus Geert Desager.