Durex en Vice leggen condoomtuintje aan

Crea / News

durex viceHet aantal seksueel overdraagbare aandoeningen (soa's) explodeert in België. In 15 jaar is het aantal gemelde gevallen van chlamydia vermenigvuldigd met 7, dat van syfilis met 20 en gonorroe met 5[1]. Deze sterke stijging van soa's, vooral onder jongeren tussen 15 en 30 jaar, is de aanleiding van een samenwerking van Durex en Vice met het Nederlandse kunstenaarsduo Van Santen & Bolleurs. Zo willen ze jongeren aansporen om condooms te gebruiken. Dit blijft de enige manier om soa's te voorkomen en taboes te doorbreken. Resultaat is een coole, luchtige video vol humor, waarin vruchten en groenten seks ontdekken: en ja ... het spelen met een condoom is net zo sexy als het spelen met een joystick van een videogame!
Leren hoe je een condoom om doet om zijn prachtige aubergine, grote banaan, smaakvolle witloof, elegante prei of lange komkommer, …; de eerste stappen op het gebied van seks zijn niet altijd gemakkelijk, maar zo belangrijk! Durex en Vice willen, zonder aanstootgevend te willen zijn, op een coole, suggestieve en sexy manier, met sensuele materialen, jongeren sensibiliseren. In verschillende video’s, die zijn geproduceerd door het Nederlandse kunstenaarsduo Van Santen & Bolleurs, volgen we jonge groenten en vruchten die elkaar ontdekken. Een ervaren stem begeleidt hen en herinnert hen aan het belang van condooms door middel van leuke metaforen. Op het eind zijn de groenten en het fruit voorbereid om veilig te vrijen, zonder iets af te doen aan de romantiek van het moment. “Veel plezier, we beschermen je”.  Vice durex"Als grootste condoommerk is het informeren en voorlichten over het gebruik ervan een integraal onderdeel van onze missie. Bij jonge mensen zien we nog steeds te weinig condoomgebruik, en daarom besloten we om op een andere manier te communiceren over het belang hiervan.  Met hints en grappige en kleurrijke beelden, in de hoop om eindelijk het gebruik van condooms te normaliseren", legt Mathias Gaquière, marketingdirecteur van Reckitt Benckiser Benelux, uit. “We zien helaas dat soa's een groot probleem zijn bij jongeren. Om hen deze belangrijke boodschap over het gebruik van condooms over te kunnen brengen, hebben we voor deze 'Cum Prepared'-campagne onze kennis over dit moeilijk bereikbare publiek met Durex gedeeld,” voegt Naique Tanate, hoofd van Vice + Benelux toe.De eerste video van de serie "CUM PREPARED" getiteld "The Smooth Operator", met een jonge aubergine en perzik, komt vandaag uit op de website van Vice. De andere twee video's verschijnen op hetzelfde platform in juni en juli.

[1] Bron: Sciensano