Creatives kennen ze allemaal: de ideeën die hen 's nachts wakker houden, de concepten die te gek lijken om waar te zijn. Ze verschijnen op een whiteboard, in een schetsboek, of zelfs in de marges van een notitieblok tijdens een eindeloze meeting. Jammer genoeg komen ze vaak niet verder dan dat whiteboard. Te gedurfd, te complex, of simpelweg “onmogelijk”: zo worden baanbrekende concepten vaak naar de prullenbak verwezen. Maar wat als het wel kan? Wat als er een cheatcode bestaat om het ondenkbare mogelijk te maken?
Met die gedachte in het achterhoofd introduceert Nocomputer een nieuwe campagne: een hotline die creatieve geesten direct in contact brengt met technologische experts om hun stoutste ideeën werkelijkheid te laten worden.
Welkom bij de hotline
De campagne draait om een eenvoudig, maar krachtig concept: een telefoonnummer dat rechtstreeks toegang biedt tot een team van visionairs. Geen formulieren, geen eindeloze calls met business stakeholders, gewoon een eenvoudig gesprek met mensen die weten dat alles mogelijk is. AI, AR, interactieve installaties, webAR, generative design—het zijn niet zomaar buzzwords. Het is nocomputer’s speeltuin.
High-tech analoog
Om die boodschap kracht bij te zetten, stuurt Nocomputer iconische Nokia-toestellen naar getalenteerde creatieve duo’s in de branche. Deze telefoons bevatten slechts één opgeslagen contact: het nummer van de hotline. Het doel? Makers uitnodigen om hun lang vergeten ideeën nieuw leven in te blazen, zonder beperkingen.
“Technologie is geen rem, maar een springplank,” zegt Hannah Patronoudis, managing partner bij nocomputer. “Wij willen een platform bieden waar creativiteit en innovatie samenkomen, en waar geen enkel idee te gek is.”
Hoe ver durf jij te gaan?
Met de vraag “Durf jij vreemd te gaan?” daagt nocomputer creatievelingen uit om een kans te grijpen die ze misschien nooit eerder hebben overwogen. Deze campagne is meer dan een ode aan vergeten ideeën—het is een oproep tot actie.
Credits:
Client: nocomputer
Client contacts: Daphné Vermeiren, Hannah Patronoudis
Agency: Flock
Creative: Yasmina El Bejaji, Lara Drakulić (het accent is op de c btw), Thijmen Ganzevles, Romy Van Baelen, Katrien Peeters
Account Manager: Kim Konings, Elien De Geetere
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]