Duval Branding helpt Debateville de stem van onze jongeren te versterken

Crea / News

De slagzin van Debateville ‘Your voice, your force’ mag je letterlijk nemen. De Brusselse non-profitorganisatie, opgericht door Sophie Buysse, ontketent al sinds 2019 het zelfvertrouwen en talent van jongeren. Met hun debat- en spreekvaardigheidsprogramma zetten ze woorden kracht bij en ijveren ze voor een samenleving waarin de toekomst van tieners afhangt van hun aspiraties, niet van hun socio-economische achtergrond.

Bijna nergens zo zonneklaar als in België bepaalt de geboorteplaats van jongeren de kwaliteit van hun leerprestaties (PISA, 2018). Zo verlaat maar liefst een kwart van de scholieren in het Nederlandstalige, Brusselse onderwijs de schoolbanken zonder diploma. Daarom besloot het team van Debateville in 2019 om het heft in eigen handen te nemen. Via hun innovatief debatonderwijs ontwikkelen onze tieners de nodige ruggengraat om tot verantwoordelijke en betrokken burgers op te groeien.

Mondig maakt machtig

Eén van de grootste belemmeringen voor de slaagkansen van jongeren is het gebrek aan zelfvertrouwen, taalvaardigheid en een kritisch denkvermogen. Dat zijn exact de domeinen waar de mentoren van Debateville op inspelen. De mentoren zetten zich dagelijks in om de jongeren te ondersteunen. Zo ontwikkelen de tieners niet alleen de nodige vaardigheden, maar ook de vereiste mindset om hun maximaal potentieel te bereiken. Die inzet en vastberadenheid van Debateville bracht ook het team van Duval Branding in beweging. Ze staken de vzw een hart onder de riem en tilden hun huisstijl en website naar een hoger niveau:

“Als strategic branding agency hechten wij veel waarde aan de kracht van woorden. Het initiatief van Debateville vormde dus dé perfecte match voor onze jaarlijkse pro bono case. Van hun propositie bijschaven en hun tone of voice bepalen tot hun visuele identiteit afstemmen op hun energieke karakter; we stuurden hun strategie in de richting van een beloftevolle toekomst. Die coole kids zien openbloeien, dat was, is en blijft ons hoofddoel. Daarom gingen we nog een stap verder: we creëerden samen branded content om het project te lanceren en hun doelpubliek op een meeslepende manier te bereiken,” zegt Marc Wellens, managing director bij Duval Branding.