Duval Branding leidt Pidpa en water-link naar Adelta

Crea / News

“Samen zijn we sterker.” Daarom slaan de twee waterbedrijven in de provincie Antwerpen vanaf 2024 de handen in elkaar. Pidpa en water-link bundelen hun krachten om 1.850.000 inwoners en industriële klanten op lange termijn zekerheid, kwaliteit en betaalbaarheid te garanderen. Intensere droogtes en regenbuien, gevoed door de oprukkende klimaatopwarming, vragen immers om doordachte oplossingen op grote schaal. Vastberaden en inventief stapt Adelta vandaag naar alle burgers en bedrijven in Antwerpen, én daarbuiten.

Na een openbare aanbesteding in de lente van dit jaar mocht het team van Duval Branding zich een zomer lang inwerken in het – verfrissende – onderwerp ‘water’. Pidpa en water-link vonden bij het Antwerpse brandingbureau de juiste mix van strategische inzichten en creatieve vaardigheden. Ook de almaar groeiende ervaring met klanten die duurzaamheid hoog in het vaandel dragen, speelde een grote rol bij de toekenning van het budget. 

Water is niet vanzelfsprekend. Deze regenachtige zomer doet het misschien niet vermoeden, maar duurzaam waterbeheer wordt alleen maar moeilijker en moeilijker in de toekomst. Het fusiebedrijf moet dus uitstralen dat het over de kennis en slagkracht beschikt om iedereen te bedienen, eender waar en wanneer. In de havens van Antwerpen en Gent zitten bovendien heel wat internationale ondernemingen en ook zij moeten aangesproken, gerustgesteld en overtuigd worden. Welke taal klanten ook spreken, ‘Adelta’ ligt altijd goed in de mond.

Met die kenmerkende A vooraan in de naam blijft het Antwerpse karakter van het fusiebedrijf bewaard. Tegelijk toont het dynamische design de energie die Adelta tot (ver) voorbij de provinciegrenzen doet kijken. De naam zelf referereert duidelijk aan vruchtbare delta’s, een bron van leven voor mens en dier wereldwijd. Van de machtige Nijl tot het pittoreske Nijlen, zo overbrugt het begrip ’delta’ het grootse van de waterproblematiek met het tastbare van pasklare oplossingen – van de Aswandam tot de douchekraan.

De lancering van het nieuwe merk Adelta, "de grootste drinkwaterproducent van Vlaanderen", wordt ondersteund door een landingspagina en geeft het startschot voor de uitrol en implementatie op allerhande dragers. Vanaf januari volgend jaar rijden de eerste wagens van Adelta rond op weg naar opmetingen of een nieuwe werf. Kledij, briefpapier en banieren mogen uiteraard ook niet ontbreken. De verfijnde metalen pins van de avatar maken het plaatje compleet. Kers op de taart moet de signalisatie op de iconische Adelta-toren worden.