Easyfairs neemt Made in Asia over

Communication / News

MIA_NINJA_littleDe multinationale groep Easyfairs, gespecialiseerd in de organisatie van events en het beheer van eventlocaties, heeft de Belgische evenementen Made in Asia en Retro Made in Asia overgenomen. De twee evenementen voor liefhebbers van de Aziatische popcultuur vinden plaats in Brussel en Namen, en zullen het Heroes-netwerk van Easyfairs verder versterken. Dankzij deze overname verstevigt Easyfairs ook zijn leiderschap in dit marktsegment in continentaal Europa. Momenteel organiseert Easyfairs onder het merk 'Heroes' meer dan tien events in Europa, van Spanje tot Zweden. Met deze twee nieuwe events voor de Belgische markt, die speciaal gericht zijn op de wereld van manga en Aziatische popcultuur, brengt Heroes voortaan meer dan 165.000 fans en ruim 900 exposanten samen tijdens vier jaarlijkse evenementen in België (FACTS Spring, FACTS Fall, Made in Asia en Retro Made in Asia).
Tijdens FACTS worden vooral Amerikaanse en Europese fantasy, comics en sciencefiction in de kijker gezet. De pas overgenomen events focussen dan weer op Aziatische invloeden, maar er zijn heel wat raakvlakken tussen deze twee aspecten van de moderne popcultuur en hun 'fandoms'. Dirk Oosterlinck, managing director Easyfairs Events België, benadrukt dat deze verschuiving tal van synergieën met zich mee zal brengen: « Heroes zal een nog sterkere positie veroveren op de Belgische en Europese markt. En dat zal dan weer leiden tot innovatieve content, hechtere partnerships en vooral boeiende nieuwe ervaringen voor onze bezoekers. »
Made in Asia (MIA) is de belangrijkste conventie rond de Japanse popcultuur in België en verwelkomde tijdens de laatste editie in Brussel op 16-18 maart 2018 meer dan 70.000 bezoekers. MIA werd voor het eerst georganiseerd in 2008 en groeide uit van een kleine conventie in het teken van manga en anime tot het nationale fenomeen dat het vandaag is: anno 2018 neemt MIA maar liefst vijf expohallen van Brussels Expo in. Zusterevenement Retro Made in Asia vindt plaats in Namur Expo en brengt elk jaar ruim 17.000 fans samen tijdens het eerste weekend van oktober. Florent Godin, ceo van Conceptum! licht toe: « We zijn er trots op dat onze events volledig geïntegreerd worden in het grootste netwerk van popcultuurevenementen in Europa. We zijn ervan overtuigd dat MIA voordeel zal halen uit de synergieën die zo'n netwerk biedt. »