De échte bob heeft nul op. Met deze baseline wil de wintercampagne komaf maken met de misvatting dat bob ‘wel één of twee glaasjes mag drinken’. RCA Group viert de twintigste verjaardag van bob en ontwikkelde een grootschalige campagne die de meest bekende bestuurder van België weer ‘back to basics’ brengt. Want een beetje bob bestaat niet.
De bobcampagnes hebben de voorbije 20 jaar met succes gesensibiliseerd: rijden en drinken gaan niet samen. Al ligt er nog te vaak de misvatting op de loer dat enkele glazen geen kwaad kunnen. Het communicatiebureau RCA Group, dat de pitch voor het Belgisch Instituut voor de Verkeersveiligheid (BIVV) binnenhaalde, scherpte de bewustmaking daarom aan: ‘Een beetje bob bestaat niet’.
Dit strategisch traject is breed en coherent vertaald in wegenaffiches en ludieke radiospotjes. Tal van activaties ondersteunen de campagne, zoals een bobblaasmachine op grote evenementen – met de klassieke sleutelhanger als beloning voor nuchtere bezoekers – en een ‘bob battle’ waarbij je via een app je favoriete bob kan nomineren. ‘Een beetje bob bestaat niet’ komt ook terug in het openbaar vervoer en op ruim twee miljoen bierviltjes.
PROJECTMANAGER PR & COMMUNICATIE - NANS
OVER WITH LOVE NANS* With Love Nans* is een creatief communicatie- en PR-agency […]
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]