Een brede online contentstrategie voor Yoplait

De diversificatie van content volgens Yoplait
Voedingsmerk Yoplait fideliseert zijn klanten aan de hand van een contentstrategie die steunt op de diversificatie van het aanbod (advies, blogs, video’s enz.) en een nauwgezette indeling van zijn doelpubliek. Een casestudy.
Het yoghurtmerk Yoplait biedt klanten op zijn website interessante content aan en stimuleert de consumptie van zijn producten aan de hand van recepten van voor-, hoofd- of nagerechten met yoghurt. Op die manier onderscheidt de content zich van reclame en reikt Yoplait zijn klanten veeleer een toegevoegde waarde aan. Het merk wil zijn klanten niet zozeer tonen hoe lekker of gezond zijn yoghurt wel is, maar wil hen laten kennismaken met het alternatieve gebruik van zijn producten om gerechten iets extra’s te geven.
Voedingstips op maat
Met de rubriek ‘Evenwicht & Vitaliteit’ op de website van het merk probeert Yoplait alle ‘buyer personas’ of klanttypes te bereiken die het vooraf in kaart bracht.
Op basis van leeftijdscategorie en gewoonten die een impact hebben op het eetpatroon (roken, vegetarisch eten, snoepen enz.) kon het profiel worden opgemaakt van een aantal ‘buyer personas’ die Yoplait rechtstreeks wil bereiken met handige informatie en voedingstips op maat van elke situatie.
Het merk wil zich zo onderscheiden van de concurrentie door zich te positioneren als expert op het vlak van voeding en dieet. In de ogen van de klanten krijgen de producten van Yoplait zo een grotere waarde.
Bravo la petite fleur! – de externe blog van Yoplait
Om de band met het doelpubliek nog meer aan te halen, koos Yoplait voor een externe blog met een eigen identiteit: Bravo la petite fleur!. Op dit platform stelt het merk artikels voor over uiteenlopende onderwerpen (recepten, knutselideeën met yoghurtpotjes enz.).
Een nieuwe ‘I Love my Age’-campagne
Om het 50-jarig bestaan van het merk te vieren en zijn ervaring in de verf te zetten, lanceerde Yoplait zijn ‘I Love my Age’-campagne. De videocontent moet het merk een gezicht geven en zijn positie bij het grote publiek versterken. De boodschap? Yoplait biedt jong en oud een gezonde maar smaakvolle oplossing voor elke dag!
Infofiches over de voedingswaarde, recepten, ontspanning, videocontent … Yoplait hanteert een brede contentstrategie om zijn verschillende doelgroepen te bereiken. Laat u inspireren!
https://www.youtube.com/watch?v=nPP5NbsrI0E&feature=youtu.be&list=PLBoit46Cuo9QFW5kAukpcv4W3BDhd8lLz
Bron: Markentive
---
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]