Een brede online contentstrategie voor Yoplait

Native / News

Yoplait native

 

De diversificatie van content volgens Yoplait

Voedingsmerk Yoplait fideliseert zijn klanten aan de hand van een contentstrategie die steunt op de diversificatie van het aanbod (advies, blogs, video’s enz.) en een nauwgezette indeling van zijn doelpubliek. Een casestudy.

Het yoghurtmerk Yoplait biedt klanten op zijn website interessante content aan en stimuleert de consumptie van zijn producten aan de hand van recepten van voor-, hoofd- of nagerechten met yoghurt. Op die manier onderscheidt de content zich van reclame en reikt Yoplait zijn klanten veeleer een toegevoegde waarde aan. Het merk wil zijn klanten niet zozeer tonen hoe lekker of gezond zijn yoghurt wel is, maar wil hen laten kennismaken met het alternatieve gebruik van zijn producten om gerechten iets extra’s te geven.

Voedingstips op maat

Met de rubriek ‘Evenwicht & Vitaliteit’ op de website van het merk probeert Yoplait alle ‘buyer personas’ of klanttypes te bereiken die het vooraf in kaart bracht.

Op basis van leeftijdscategorie en gewoonten die een impact hebben op het eetpatroon (roken, vegetarisch eten, snoepen enz.) kon het profiel worden opgemaakt van een aantal ‘buyer personas’ die Yoplait rechtstreeks wil bereiken met handige informatie en voedingstips op maat van elke situatie.

Het merk wil zich zo onderscheiden van de concurrentie door zich te positioneren als expert op het vlak van voeding en dieet. In de ogen van de klanten krijgen de producten van Yoplait zo een grotere waarde.

Bravo la petite fleur! – de externe blog van Yoplait

Om de band met het doelpubliek nog meer aan te halen, koos Yoplait voor een externe blog met een eigen identiteit: Bravo la petite fleur!. Op dit platform stelt het merk artikels voor over uiteenlopende onderwerpen (recepten, knutselideeën met yoghurtpotjes enz.).

Een nieuwe ‘I Love my Age’-campagne

Om het 50-jarig bestaan van het merk te vieren en zijn ervaring in de verf te zetten, lanceerde Yoplait zijn ‘I Love my Age’-campagne. De videocontent moet het merk een gezicht geven en zijn positie bij het grote publiek versterken. De boodschap? Yoplait biedt jong en oud een gezonde maar smaakvolle oplossing voor elke dag!

Infofiches over de voedingswaarde, recepten, ontspanning, videocontent … Yoplait hanteert een brede contentstrategie om zijn verschillende doelgroepen te bereiken. Laat u inspireren!

Bron: Markentive

 ---