Smaakheimwee. Het bestaat. Op vakantie durf je je favoriete Belgische gerecht al eens missen. Quick besloot om hierop in te spelen met een wel heel opvallend reclamebord in Nieuw-Zeeland, de plek die het verste van België verwijderd is.
Quick plaatste in het Nieuw-Zeelandse Auckland, op 18.492 km van België, een billlboard van de Giant, de favoriete Quick burger van de Belgen. Bedoeling was dat Belgen in Nieuw-Zeeland een selfie namen met het bord. Die foto was vervolgens goed voor een gratis Giant in het dichtstbijzijnde Quick-restaurant: de Quick op de luchthaven van Zaventem. Zo konden ze bij thuiskomst meteen hun tanden zetten in hun favoriete burger.
De ludieke actie, die verspreid werd via Facebook, bereikte niet alleen meer dan 350.000 personen in België, maar ook 3.600 personen binnen de doelgroep in Auckland. Naast een paar creatieve photoshoppers, vonden enkele Belgen wel degelijk het echte bord, een daarvan was Natalie Dewilde. Zij nam in Auckland een selfie en won alvast een voucher voor een Giant bij haar terugkeer in België in 2018.
Deze actie werd bedacht door reclamebureau Happiness Brussels.
Account Manager - Mediamixer
Word jij de brug tussen creativiteit, strategie en media? Bij MediaMixer zoeken we […]
Strategic Planner - Mediamixer
Wat we zoeken? Een strateeg met een scherpe geest, een neus voor trends […]
Vacature Junior Art Director - Bridgeneers
Bridgeneers is op zoek naar een Junior Art Director om ons creatieve team […]
Strategic Director - Wavemakers
Welkom bij Wavemakers Bij Wavemakers hebben we een passie voor baanbrekende PR en […]