Smaakheimwee. Het bestaat. Op vakantie durf je je favoriete Belgische gerecht al eens missen. Quick besloot om hierop in te spelen met een wel heel opvallend reclamebord in Nieuw-Zeeland, de plek die het verste van België verwijderd is.
Quick plaatste in het Nieuw-Zeelandse Auckland, op 18.492 km van België, een billlboard van de Giant, de favoriete Quick burger van de Belgen. Bedoeling was dat Belgen in Nieuw-Zeeland een selfie namen met het bord. Die foto was vervolgens goed voor een gratis Giant in het dichtstbijzijnde Quick-restaurant: de Quick op de luchthaven van Zaventem. Zo konden ze bij thuiskomst meteen hun tanden zetten in hun favoriete burger.
De ludieke actie, die verspreid werd via Facebook, bereikte niet alleen meer dan 350.000 personen in België, maar ook 3.600 personen binnen de doelgroep in Auckland. Naast een paar creatieve photoshoppers, vonden enkele Belgen wel degelijk het echte bord, een daarvan was Natalie Dewilde. Zij nam in Auckland een selfie en won alvast een voucher voor een Giant bij haar terugkeer in België in 2018.
Deze actie werd bedacht door reclamebureau Happiness Brussels.
PR/PA Manager - Recupel
Ben jij dé PR/PA Manager die de stem van Recupel wilt zijn? Wil […]
Head of Digital - Bridgeneers
We zoeken een ervaren digitaal specialist die bruggen kan bouwen tussen klanten en […]
Vacature Accountmanager Nationaal - Lijncom
Lijncom zoekt een dynamische professional voor de nationale verkoop van advertentieruimte op bussen, […]
Creative Director - Impuls Communicatie
Groeien, dat doen we samen. Met ons team, met onze klanten én met […]