Een gloednieuwe reclameploeg uit liefde voor sport en merken: Kiss The Badge

Marketing / News

Een voormalig internationaal basketter met één van de best gevulde prijzenkasten van België die al jaren een innoverende hand heeft in onze geliefde wielerklassiekers,... een rijzende ster in het sport-medialandschap en in het oor van podcast-minnend Vlaanderen met een stevige shirtjesfetisch en... een creatief directeur die al wist te scoren in menig (inter)nationale competities maar eigenlijk ooit op weg was om de jeugd te voorzien van lichamelijke opvoeding.

Ziedaar de verrassende opstelling van een nieuw creatief agentschap: Kiss The Badge. Eentje dat volledig focust op merken in de sportwereld.

"Na 13 jaar met volle overgave en veel plezier aan de slag te zijn bij LDV United (als Copywriter en Creatief Directeur) en een fijne freelance periode bij Wunderman Thompson, tref ik met Sam en Tomas 2 straffe ploeggenoten die vol willen gaan voor een combinatie van 2 grote liefdes: merken en sport," vertelt Dennis Vandewalle. "Ik heb het geluk gehad om al voor veel mooie merken te kunnen werken, waaronder verschillende die met sport te maken hebben. Special Olympics, Het Nieuwsblad met “De koers is van ons”, Sport Vlaanderen, RBFA, Red Bull, Kwaremont... en telkens wanneer ik met deze projecten bezig was, vlogen de vonken ervan af. Blijkbaar sloegen die vaak ook over op het doelpubliek (en mensen uit de sector). Passie, dat voel je. Dat werkt aanstekelijk. En laat dat nu net iets zijn waar ook Sam en Tomas van overlopen. Sport is dan ook emotie. Het is een krachtige katalysator om merkwaarde te creëren en mens & maatschappij te raken en ook daadwerkelijk in beweging te zetten. Sport kan merken grootmaken, maar het zijn ook de merken die het potentieel in zich hebben om sport en haar impact naar een hoger niveau te tillen. Daarbovenop kan je met de juiste communicatieve aanpak ook sportploegen en -federaties doen uitgroeien tot stevige love brands."

Zo krijg je dus een trouwe aanhang die nu en dan al eens een (club-)logo durft te kussen. Of een wielrenner die zijn shirtje schoonveegt en naar de trouwe sponsor op de borst wijst, wanneer hij in volle glorie over de meet bolt.

Tomas Van Den Spiegel vult aan: "Al vanaf het eerste gesprek tussen Sam, Dennis en mezelf over een potentieel sports marketing agency voelden we het vuur oplaaien. En dat zonder pyrotechnisch materiaal in het gebouw. Als ambassadeur van Special Olympics en CEO van Flanders Classics kende ik het werk van Dennis bij LDV voor zowel SO Belgium als ‘De Koers’ al, maar al snel bleek dat we over sport en merken in het algemeen ook eenzelfde visie delen. Uiteraard met elk onze eigen invalshoek, maar dat maakt ons net sterk als ploeg. Zeker ook met Sam erbij, met wie ik al jaren een sterke complementaire klik heb als partner bij Sporthouse Group. Sam weet wat het is om iets uit het niets op te bouwen en wel op een onderscheidende manier. We zijn ervan overtuigd dat we een juiste mix van talent, mentaliteit en expertise in huis hebben om van ‘Kiss The Badge’ een creatief agentschap te maken dat menig (sport)harten zal veroveren."

Kiss The Badge wordt onderdeel van moederbedrijf Sporthouse Group dat ook Friends Of Sports (met succesvolle podcasts als Mid Mid, Vals Plat, 90minutes,...) en Sporthouse (dat social content creëert voor atleten als Kevin De Bruyne, Max Verstappen, Dries Mertens en merken als Play Sports, RBFA,...) huisvest. Onlangs werd daar ook Daklatbinnen aan toegevoegd (het sportgerelateerde productiehuis van onder meer Evert Winkelmans en het bekroonde ‘FC United’, ‘De Kleedkamer’, enz).

Mooie sportfamilie dus daar. En te zeggen dat het ooit begon in de garage van bezieler Sam Kerkhofs. "Met Kiss The Badge stellen we onszelf vandaag op als een creatief-strategische specialist binnen het algemene communicatielandschap. Onze focus ligt op creatieve sportmarketing. Sportmerken, teams, federaties, merken die op een onderscheidende manier aan sponsoring willen doen,... ze kunnen allen bij ons terecht," aldus Sam Kerkhofs. "Onze verzamelde ervaring en verschillende achtergronden, maakt dat we hen op een unieke manier kunnen verderhelpen op korte of lange termijn. Met campagnes die de liefde voor de sport en voor het merk hoog doen oplaaien. Dat is het doel."

Dennis Vandewalle vervolgt: "Daarvoor willen we diep gaan, zodat onze klanten kunnen schitteren of scoren. Net als Van Aert op de Hautacam voor Vignegaard, of zoals De Bruyne die Haaland met veel vista alleen voor de keeper zet. (Kwestie van de lat meteen hoog genoeg te leggen)."

"Het fijne is ook dat we op de juiste momenten kunnen genieten van kruisbestuiving tussen al het aanwezige talent binnen de Sporthouse Group familie. De focus op marketing en merken was al langer een logische volgende stap voor ons. Het feit dat Dennis een gelijkaardig vuur voelde oplaaien, maakte dat de tijd rijp was om samen stevig uit de creatieve startblokken te schieten," besluit Kerkhofs.