Een medium dat interactiviteit ademt

Media / News

Out of home had altijd al de ambitie om een medium te zijn dat emotie, betrokkenheid en conversie genereert. Met continu evoluerende technologieën maken OOH-spelers die beloftes vandaag meer dan waar. En dan is er nog datgene waar adverteerders gek op zijn: dat extra laagje interactiviteit.

Adverteerders hebben de interactieve mogelijkheden op out of home-media razendsnel zien evolueren. Verschillende OOH-spelers pionierden met oplossingen die interactie met voorbijgangers mogelijk maakte door behulp van NFC en QR-codes. Hoewel de eerste resultaten teleurstelden – door te hoge drempels, zoals het moeten downloaden van een app om de QR-code te lezen –, bleef technologie evolueren. Mede door de evolutie van mobiele telefoons, vindt Veerle Colin, marketingdirecteur van JCDecaux Belgium: “Tien jaar geleden had slechts een deel van de bevolking zijn mobiele telefoon constant bij zich, nu is dat altijd het geval. Dat creëert veel mogelijkheden voor out of home.”

De mogelijkheden zijn legio: van bewegingsdetectoren tot vocale schermen, van fotocabines tot de integratie van gaming. Daarnaast zorgen de implementatie van data én de steeds betere technologie (DOOH!) voor een steeds beter aanbod. Programmatic buying maakt realtime dynamisch beheer mogelijk, zodat reclameboodschappen zich aanpassen aan moment, locatie, doel, omgeving en nieuws “Content is king, context is God,” zoals ze zeggen bij Clear Channel. “Dankzij constant evoluerende technologie biedt OOH ongekende mogelijkheden voor interactieve communicatie. Het wordt mogelijk om het publiek op een creatieve manier in real time te bereiken. Op een traditionele manier of op een meer meeslepende manier via onze afdeling Urban Media,” zegt Baudouin van de Berg, sales director van Clear Channel Belgium.

>>> Lees het volledige interview in PUB Magazine