47 seconden 800 honderdsten. Dat is de tijd waarmee Pieter Timmers zijn zilveren medaille behaalde op de Olympische Spelen in Rio op de 100m vrije slag. En dat is ook de lengte van de nieuwe radiospot die FamousGrey maakte voor BOIC. De spot is vandaag op de radio te horen, exact 100 dagen voor de start van de Olympische Spelen in Tokyo, en laat ons gedurende 47 seconden de historische overwinning van Pieter Timmers herbeleven.
Deze hommage aan de prestatie van Pieter Timmers katapulteert de luisteraar terug naar de heroïsche overwinning in 2016. De sportcommentaar van journalist Stef Wijnants en gastcommentator Sydney Appelboom worden integraal gebruikt als basis voor de spot. Acteur Koen De Graeve komt als voice over af en toe tussen om toelichting te geven bij de impact van zo’n inspiratie op jonge sporters. En hoewel dit ondertussen zes jaar geleden is, schept het moment nog steeds een gevoel van verbondenheid.
“Dat is de kracht van sport. En dat gevoel hebben we vandaag meer dan ooit nodig, zowel de atleten als de supporters. Nu we in de laatste rechte lijn richting de Olympische Spelen in Tokyo gaan, willen we atleten en supporters met deze hartverwarmende, unieke spot een hart onder de riem steken en blijven verbinden,” klinkt het bij Dieter Reyntjens, marketing en communications director bij BOIC.
Met deze spot hopen FamousGrey en het BOIC dat atleten ook in deze moeilijke tijden als rolmodel mensen blijven aanzetten om te sporten en de volgende generatie topsporters blijven inspireren. Vaak zien sportclubs hun inschrijvingen stijgen na een Belgische topprestatie op de Olympische Spelen. Onze Belgische helden maken ons dus niet alleen trots met hun prestaties, ze inspireren ons ook om zelf meer te sporten. En dat is vandaag extra relevant.
Met deze radiospot wordt uitzonderlijk afgeweken van de traditionele 10-, 20- of 30 seconden format. “We beseffen dat dit media-technisch een ongewone vraag was, maar als we waren gegaan voor 50 seconden, dan was er ook geen medaille in Rio,” zegt Peter Ampe, creatief directeur van FamousGrey. “Zo’n format is inderdaad uitzonderlijk,” bevestigt Bruno De Turck, Account Manager “Boodschappen Algemeen Nut” bij Var, “die exacte tijd heeft een mooie symboliek, we hebben dan ook graag een inspanning gedaan om dit in onze blokken in te passen. Maar ik wil toch wel benadrukken dat dit een uitzondering blijft.”
De spot is vandaag, op 14 april 2021, exact 100 dagen voor de start van de Olympische Spelen in Tokyo, te horen op de radiokanalen van de Var.
https://soundcloud.com/famousbrussels/boic-tijd-voor-inspiratie-nl-pieter-timmers-478s
Credits
Client: BOIC
Client contacts: Philippe Vander Putten, Dieter Reyntjens, Benjamin Wery, Sarah Verzin
Agency: FamousGrey
CEO: Francis Lippens
CD: Peter Ampe
Creative Team: Tom Berth, Geert De Rocker
Account manager:Lies Bernaer
Account director: Jef Leysen
PR Manager: Margaux Van der Velde
DTP: Franco Scaramuzza, Anne-Sophie Tonnelier
Social creative: Sarah De Prez
Soundstudio: FamousGrey Productions
Sound engineer: Eli Sundermann
Radio producer: Sara De Grave
Responsable du développement commercial et marketing H/F - Réseau des Médias de proximité (FR)
APPEL A CANDIDATURES Le Réseau des Médias de proximité recrute un.e « Responsable […]
Corporate PR Account Manager Walkie Talkie
WALKIE TALKIE IS ON THE LOOKOUT FOR A CORPORATE PR ACCOUNT MANAGER WALKIE […]
Marketing and Admissions Director - The British School of Brussels
We’re looking for a Marketing & Admissions Director to join our amazing team at The […]
Customer Engagement Strategist - Christelijke Mutualiteit
Bedrijfsomschrijving Werken bij CM, is werken met goesting. Want bij CM heb je […]