Eerst dacht ik: “hoe ga ik hier mijn dagen vullen?”

Communication / News / People

Als koppel een eigen zaak starten, het gebeurt vaker. Niet zo bij Grava, voorheen FairEtail. Dat bureau werd tien jaar geleden opgericht door Dennis Kenis, pas na bijna acht jaar kwam zijn echtgenote Erika Bosmans mee aan boord. Dat was even wennen voor iedereen? – Wim De Mont

Tien jaar geleden richtte Dennis Kenis FairEtail op, een performance marketing agency met een focus op retail. De actieradius verbreedde in de loop der jaren en de naam reflecteerde niet helemaal meer de lading. De voorbije jaren ging het bovendien erg snel, met klanten als Krëfel, Leen Bakker, CenterParcs en Agilitas. Sindsdien kwam het bureau in een stroomversnelling terecht: Dennis Kennis haalde zijn echtgenote Erika Bosmans aan boord als office manager, gesprekken met Duval Union leidden tot de toetreding van FairEtail tot het netwerk van Duval Union, men verhuisde naar een groter pand in Mechelen en het bureau kreeg in september een nieuwe naam, Grava.

Om met die naamsverandering te beginnen: waar staat die voor?

Dennis Kenis: “Grava betekent ‘relevant’ in het Esperanto en dat is precies het kernbegrip voor wat we de komende tien jaar willen doen. We blijven een performance marketing agency, met KMO’s en grotere nationale spelers die de wil hebben om echt te willen groeien. Deels begeleiden we klanten in het volledige groeitraject, deels werken we op projecten, zoals voor het Autosalon.”

2,5 jaar geleden kwam ook Erika Bosmans aan boord. Waarom?

Dennis Kenis: “Eigenlijk was dat nooit het plan. We zijn al 20 jaar samen. Maar het was pas toen we met iets meer dan tien mensen werkten, dat we de nood voelden om een office manager aan te werven. En waarom Erika? Zij was absoluut niet actief in de sector, maar we dachten dat dit misschien zelfs een voordeel kon zijn.”

Erika Bosmans: “Ik ben leerkracht van opleiding en werkte bij Theater De Maan, tot die hun subsidies verloren. Nadien werkte ik voor bedrijven als Kruidvat en Argenta.”

Dennis Kenis: “Hier werkt nu een twintigtal mensen, meestal specialisten in hun domein. We proberen het zo te organiseren dat ze telkens één à twee vakgebieden goed onder de knie hebben: SEO of SEA, analytics, social,… "

[...] Deze volledige It Runs In The Family leest u in uw PUB Magazine op p.118